شامپو بدن از مواد شوینده موثر و یک روش عالی برای تمیز کردن بدن در حمام است که علاوه بر حفظ سلامت پوست، به دلیل بافت نرم ابریشمی باعث ایجاد احساس خوب روی پوست خواهد شد. کف بیشتر، استفاده راحت و پاکیزگی بیشتر این محصول باعث شده جای خود را به‌عنوان یکی از اقلام شوینده‌ در بین خریدهای خانواده باز کند. بسیاری از افراد این شوینده را به خاطر کف بیشتر و حتی عطر و بو به صابون ترجیح می‌دهند اما نباید از مزایای دیگر شامپو بدن نیز غافل شد. با ما در این مطلب همراه باشید.

شامپو بدن

شامپو بدن یکی از اولین جایگزین‌های صابون بود که در قرن نوزدهم وارد بازار شد و استفاده‌ی گسترده‌ای از آن شد. در حقیقت تا قبل از آن افراد از صابون‌های طبیعی استفاده می‌کردند. ولی با ظهور این محصول، استفاده از آن‌ها به جای صابون رایج شد. این محصول به راحتی ذرات چربی،  لکه‌ها و یا ذرات دیگر را از سطح پوست پاک می‌کند و آسیبی به پوست نمی‌زند.

تفاوت شامپو بدن با صابون

صابون و شامپو بدن در نوع ترکیبات با هم تفاوت دارند. در صابون جامد ترکیبات، حلال در چربی و صابونی هستند اما در شامپو بدن از ترکیبات غیر صابونی که به PH پوست نزدیک‌تر استفاده می‌شود. در صابون جامد به دلیل هزینه بالا و حفظ حالت جامد صابون، عموماً از گلیسیرین استفاده نمی‌شود و این در حالی است که شامپو بدن با توجه به فرمولاسیون و فرایند تولید خود و مایع بودن این محصول، حاوی گلیسیرین هستند.

چرا شامپو بدن‌ها را انتخاب می‌کنیم؟

برخی از افراد به دلیل تاثیر ناخوشایندی که صابون‌ها بر روی پوستشان می‌گذارند، این محصولات را انتخاب می‌کنند.

  • شستشوی پوست با صابون، علاوه بر پاک کردن کثیفی‌های سطحی پوست، سبوم (چربی طبیعی پوست) را از بین می‌برد و همین موضوع  منجر به خشکی و دهیدراته شدن پوست می‌شود.
  • این محصول علاوه بر مواد تمیز‌کننده پوست، سرشار از مواد مرطوب کننده، ویتامین‌، روغن‌ها و اسانس‌های خوشبو هستند.
  • در ظرف‌های دربسته بسته بندی شده است که مانع ورود باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود.
  • به دلیل آسان بودن اضافع کردن ترکیبات به شامپو بدن، می‌توان این محصول را با توجه به نیاز پوست انتخاب کرد.
  • وقتی صحبت از شامپو بدن می‌شود، می‌توانید از آخرین قطره آن استفاده کنید. به همین دلیل، شامپو بدن معمولاً خرید هوشمندانه‌تری است.
  • شامپو بدن به نسبت صابون سایندگی کمتری دارد و خطر بروز قرمزی و تحریکات پوستی در افرادی که پوست های خشک یا حساس دارند را کاهش می دهد.
  • برخلاف قالب‌های صابون که معمولا به صورت اشتراکی استفاده می‌شوند، شامپو بدن برای استفاده اشتراکی نیز مناسب است.

شامپو بدن جایگزینی برای شوینده‌های قدیمی مثل صابون است. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید بهتر است شامپوبدن را متناسب با پوست و شرایط  خود انتخاب کنید. هر شامپو بدن با توجه به ویژگی‌های خاص خود، علاوه بر تمیزی پوست، پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کند. توجه داشته باشید که شامپو بدن، فقط برای شستشوی بدن ساخته شده‌است و به همین منظور شما نباید برای شستشوی صورت از آن استفاده کنید؛ زیرا پوست صورت حساس است و می‌تواند خطر بروز تحریک پوست و لکه های خشک را در این ناحیه افزایش دهد.

نظر شما چیست؟