مراقبت از پوست و حفظ طراوت و شادابی آن کاری مهم و ضروری است. به صورت معمول خانم‌ها بیشتر به این این نکات توجه دارند اما باید توجه داشت که موضوع مراقبت از پوست برای آقایان هم بسیار مهم و غیر قابل انکار است. نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که مراقبت از پوست کار چندان زمانبری نیست و با چند دقیقه رسیدگی به پوست در روز، می‌توان پوستی شاداب‌تر و سالم‌تر داشت. در این مقاله تلاش می‌کنیم چند مورد را بررسی کنیم که لازم است آقایان برای مراقبت از پوست خود رعایت کنند.

استفاده از یک شوینده مناسب با پوست صبح و شب

پوست صورت شما نیاز دارد هر روز صبح و شب از آلاینده‌ها، غبار، ترشح چربی اضافی پاک شود، به همین منظور استفاده از شوینده مناسب با نوع پوست چرب، مختلط و یا خشک به شما توصیه می‌شود. شوینده‌های مختلف با ساختارهای متفاوت در برندهای ایکسی، اناگرین می‌تواند به شما کمک کند.

یک یا دو بار در هفته از اسکراب یا لایه برداری کنید

لایه برداری یکی از بهترین و مهم‌ترین گام‌های مراقبت از پوست به خصوص پوست آقایان است. پاک سازی پوست از سلول‌های مرده، به آقایان کمک می‌کند تا اصلاح صورت راحت‌تر انجام شده آسیب کمتری به پوست وارد آید.

استفاده روزانه از مرطوب کننده مناسب

مرطوب کننده مناسب با نوع پوست و سن پوستی شما به شادابی پوست بسیار کمک می‌کند. توصیه می‌شود هر روز زمانی را به مراقبت از پوست خود با استفاده از مرطوب کننده‌ها اختصاص دهید.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب بدون رنگ برای محافظت بیشتر از پوست

هر زمان که می‌خواهید به فضای آزاد بروید، کرم ضد آفتاب به صورت بزنید، حتی زمانی که هوا آفتابی نیست. بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفتن باعث ابتلا به سرطان‌های پوست می‌شود.

استفاده از نرم کننده و بالم لب

برای محافظت از پوست حساس لب‌ها به خصوص در فصل تابستان توصیه می‌شود از محصولات مراقبتی بی رنگ پوست لب استفاده شود. بالم لب اناگرین، بالم لب بایوسکرین می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست سالم داشته باشید

نوشیدن روزانه مقدار زیادی آب، پوست را هیدراته و صاف می‌کند. حداقل هشت لیوان آب در روز برای پوست خوب است.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

خوردن بیش از حد فست فود و غذاهای آماده به پوست صدمه میزند. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید و در رژیم غذایی خود حتماً ماهی داشته باشید، چرا که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، است که در رشد سلول‌های جدید پوست بسیار مؤثر است.

پوست دور چشم به مراقبت ویژه نیاز دارد

یکی از اولین جاهایی که روند پیری را نشان می دهد پوست دور چشم است. برای داشتن نگاهی گیرا و تاثیرگذار مراقب پوست دور چشم خود باشید. توصیه می‌شود شب‌ها چند دقیقه برای پوست خود وقت بگذارید.

ورزش روزانه

ورزش نه تنها برای بدن و قلب مفید است بلکه در پوست هم تأثیر دارد. ورزش باعث می‌شود تمام سموم از منافذ پوست تمیز شود چون گردش خون در پوست بهتر انجام می‌شود.

۲ نظر برای این مطلب

نظر شما چیست؟