اگر اخیراً به فروشگاه آرایشی و یا داروخانه برای خرید کرم مراجعه کرده باشید احتمالاً به الفبای جدیدی در دنیای آرایشی و زیبایی تحت عناوین BB, CC و یا DD در کنار نام انواع کرم پودر و مرطوب کننده‌ها مواجه شده‌اید. آیا می‌دانید تفاوت این کرم‌ها چیست و کدام مناسب پوست شماست؟ برای آشنایی و شناخت تفاوت‌های بین این محصولات با ما همراه باشید.

مرطوب کننده‌های رنگی (TINTED MOISTURIZER)

نام این نوع کرم تا حدی کارایی آن را توضیح می‌دهد. این محصول ضمن خاصیت مرطوب کنندگی مقداری رنگ نیز به پوست شما می‌دهد و این رنگ‌ها معمولاً طبیعی هستند. به نظر می‌آید که این گروه کم کم به خواب زمستانی فرو خواهند رفت زیرا محصول جدیدی از این گروه روانه بازار نشده و کرم‌های الفباتیک BB,CC,DD جای آن را خواهند گرفت.

کرم بی بی: (BB CREAM)

BB مخفف Blemish Balm یا بالم لک است. این کرم‌ها در یکی دو سال اخیر بسیار شهرت یافته‌اند. کرم بی بی علاوه بر خاصیت پوشانندگی (مثل یک کرم پودر سبک) حاوی SPF و آنتی اکسیدان نیز هستند و بدین‌وسیله مراقبت از پوست را نیز انجام می‌دهند. این محصولات از کرم پودر سبکتر بوده و نسبت به مرطوب کننده‌های رنگی سنگین‌ترند. تنها در هنگام استفاده از این گروه محصولات به SPF موجود در این کرم‌ها بسنده نکنید و حتماً برای محافظت پوست در برابر آفتاب از یک ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

کرم سی سی: (CC CREAM)

CC مخفف Color Correction یا اصلاح رنگ است. این کرم‌ها نسخه‌ای پیشرفته‌تر از کرم‌های بی بی هستند و برای رفع قرمزی و زردی پوست استفاده می‌شود. این گروه از کرم‌های بی بی سبکترند و در روی پوست به شما حس جدیدی از سبکی، نرم و پر مانند می‌دهد و البته معمولا میزان SPF بالاتری نیز نسبت به کرم‌های بی بی دارند. البته در انواع گیاهی و طبیعی این نوع کرم‌ها به صورت معمول فاقد SPF هستند و خاصیت ضد چین و چروک قوی‌تری دارند. از سایر خواص این کرم‌ها به خاصیت ضد پیری، روشن‌تر کردن پوست نیز می‌توان اشاره کرد. سی سی کرم‌های اناگرین از این گروه محصولات هستند.

کرم دی دی: (DD CREAM)

DD مخفف Dynamic Do-All است که یک سوپر کرم از ترکیب خواص BB و CC کرم‌ها بوده که بیشتر بر خاصیت Anti Aging یا ضد پیری تمرکز دارد. با مصرف این گروه چروک‌ها کم کم محو و خطوط اولیه پوست نمایان‌تر می‌شوند، در رنگ پوست بهبود رخ می‌دهد و نقاط حساس پوست شما محافظت می‌شود. در اینجا باید اشاره کنیم تنوع این محصول در برندهای آرایشی و پوستی نسبت به دو نوع قبل بسیار کمتر است.

۱۹ نظر برای این مطلب

  1. سلام من ۱۷ سالمه و گودی زیر چشم دارم به نظر شما کدوم کرم مناسب منه تا سیاهی گودی زیر چشمم رو پوشش بده و با خندیدن چروک نیوفته؟

  2. سلام . من ۳۹ سالمه . پوستم تقریبا میشه گفت مختلطه ، منافذ باز داره ، قرمزی و جای جوش داره ، در بعضی قسمتها تیره شده ، مقداری کک و مک هم داره ، شل و افتاده شده و خط خنده و غم ایجاد شده
    خواستم ببینم برای اینکه پوستم روشن ، صاف و یکدست و البته لیفت بشه از کدام نوع کرم بهتره استفاده کنم ؟

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      سلام و وقت به خیر
      معمولاً BB CREAM ترکیباتی دارند که لایه‌بردار و ضد جوش هستند در کنار قابلیت رطوبت‌رسانی و پوشانندگی ولی برای بحث ضد چروک توصیه می‌کنیم شب‌ها از محصولات لیفتینگ و قوام‌بخش استفاده کنید.

  3. سلام. من ۳۴ سالمه. پوستم روشن و مختلط رو به چربه. شاغل هستم و بعضی وقتا درمعرض افتابم. کدامیک از ccیا bbیاddبرای من مناسبتره؟

  4. سلام من ۱۵ سالمه کدومش واسه من مناسبتره ، که میرم بیرون کرم پودرنزنم ، و ضدافتاب هم باشه

  5. سلام من ۱۹ سالمه و پوست خشک و حساسی دارم چه نوع کرمی برای پوست من مناسبه؟

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      سلام. با توجه به سن شما، بی‌بی‌ کرم را پیشنهاد می‌کنیم. در هنگام خرید توجه داشته باشید محصولی تهیه کنید که خاصیت تغذیه‌کنندگی نیز داشته باشد.

  6. سلام
    من پوستم نه زیاد چربه نه زیاد خشک روی صورتم کم لکه و حساس است به نظر شما از کدام کرم استفاده کنم تا لکه ها از بین بره ۲۰ سال دارم

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      سلام. با توجه به سن و نیاز پوست شما، پیشنهاد می‌کنیم از بی‌بی کرم استفاده بفرمایید. ترجیحا بی‌بی‌ کرمی تهیه کنید که خاصیت ضد لک هم داشته باشد.

  7. سلام من پوست مختلطی دارم دور دهانم کاملا خشک و پوسته پوسته بقیه قسمتهای صورتم چرب هست. ۲۷ ساله هستم و خط اخم و یکم چروک رو پیشانی دارم که زیاد عمیق نیستن به نظر شما بین این سه کدام برای من بهتره؟

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      سلام
      از محصول DD کرم ایکسی می‌توانید استفاده بفرمایید. برای قسمت‌های خیلی خش هم می‌توانید به میزان خیلی خیلی کم قبل از استفاده از محصصول دی‌دی کرم، به عنوان زیرساز استفاده کنید.

  8. من پوستم نرماله نه خشکه نه چربه می خواستم ببینم شما چه کرمی رو پیشنهاد میدین . ۱۵ سالمه

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      سلام. با توجه به سن شما، پیشنهاد می‌کنیم در حال حاضر فقط از کرم‌های مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید. بعد از ۲۳-۲۴ سالگی به مرور از محصولات پیشگیری از پیری پوست استفاده کنید.

  9. سلام لطفا یک مارکddکرم با کیفیت بالا معرفی کنید.ممنون

  10. سلام، من ۲۹ سالمه پوستم چربه خیلی در معرض آفتاب هستم پوستم سیاه و لک شده، میخواستم بدونم چه کرمی استفاده کنم تا پوستم روشنتر بشه لک ها پاک بشه، ممنون،

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      سلام
      به هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید از ضد آفتاب مخصوص پوست چرب استفاده فرمایید.
      هر شب قبل خواب از سرم روشن‌کننده اناگرین و هفته‌ای سه بار پس از استحمام و شب‌ها از ژل اسکراب ویزیبلی پیور اناگرین استفاده نمایید.

  11. من پوستم مختلطِ روی بینم‌ چربه ۲۵ سالمه بین کرم ها کدوم برام بهتره ؟؟
    BB CC ya DD؟؟

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      با توجه به نوع پوست و سن شما، CC کرم اناگرین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حتما روی این کرم یک لایه پنکیک استفاده کنید تا پوست را مات کرده و دوام کرم هم بیشتر شود.
      برای دریافت مشاوره کامل و دقیق هم می‌توانید از بخش مشاوره وب سایت شرکت جهان گستر استفاده کنید تا همکاران ما به صورت خصوصی و دقیق شما را راهنمایی کنند.
      https://www.wtn.ir/consultations

نظر شما چیست؟