شامپوها نه تنها یکی از پر مصرف‌ترین، بلکه یکی از محبوب‌ترین محصولات مراقبت از مو هستند. این محصولات تأثیر مستقیمی بر روی پوست سر و مو دارد و باعث تغذیه این نواحی به صورت موضعی می‌شود. همچنین ممکن است در صورت داشتن مواد مضر، بر روی پوست و مو تأثیر منفی بگذارد. به همین علت انتخاب یک شامپوی مناسب، اهمیت ویژه‌ای در سلامت و تقویت مو دارد. پزشکان این حوزه استفاده از شامپوی مناسب و گیاهی را توصیه می‌کنند؛ که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

شامپو گیاهی

این محصولات شامل عصاره‌ای از انواع گیاهانی هستند. مواد پاک کننده ای که در فرمولاسیون این نوع شامپو ها استفاده می شوند، نسبت به شامپوهای شیمیایی ملایم‌تر هستند و به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E و املاح معدنی مانند منگنز که مورد نیاز بدن هستند؛  باعث تقویت مو و پوست سر می‌شوند.

ویژگی‌های شامپو گیاهی

  1. فاقد سولفات و مواد شیمیایی

در فرمولاسیون محصولات گیاهی از مواد شیمیایی، مثل سولفات استفاده نشده‌است.

سولفات‌ها در واقع عامل اصلی ایجاد کف در شامپوها هستند که وجود این ماده شیمیایی در شامپو باعث آسیب به پوست سر و مو می‌شود. در شامپوهای گیاهی این مواد مضر وجود ندارند و عامل کف‌کنندگی در این محصول نیز گیاهی است.

  1. تقویت کننده مو 

مواد طبیعی موجود در این شامپوها، باعث انتقال انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، روغن‌ها و … به پوست سر و فولیکول های مو می‌شوند. این مواد طبیعی موجب رشد مو‌های جدید  شده و به حفظ رطوبت ساقه مو کمک می‌کنند.

  1. نرم کننده طبیعی

این نوع از شامپوها اغلب با مرطوب کننده‌های خالص و مغذی تولید می‌شوند که از برگ‌ها، مغزها، دانه‌های گیاهان بدست می‌آیند.ژل آلوئه‌ورا، روغن نارگیل و کره شی از جمله مرطوب کننده‌های محبوبی هستند که در ترکیبات اصلی این محصولات یافت می‌شوند.

  1. شامپو های گیاهی حساسیت زا نیستند

مواد خالص و طبیعی موجود در این نوع شامپو ضد حساسیت و برای انواع پوست‌های حساس مناسب هستند. رایحه‌های ملایم موجود در این شامپوها، برای کسانی که حساسیت بویایی دارند نیز بسیار مناسب است.

  1. بهبود بخشیدن به شرایط پوست سر و مو

شامپو‌های تجاری، رطوبت و چربی طبیعی مو را از بین برده و باعث خشک شدن مو و پوست سر می‌شود که برای پوست حساس و آسیب پذیر، موهای شکننده و موهای رنگ شده مناسب نیست و مشکلات آنان را دوچندان می‌کند. اما هنگامی‌که مو با شامپو‌های گیاهی شسته می‌شود، روغن‌های طبیعی مو و پوست سر  حفظ می‌شود و در نتیجه مو خشک و وز نمی‌شود. با استفاده منظم از شامپوهای گیاهی، می‌توانید به موهای خود کمک کنید تا نرم‌تر شوند و ظاهری سالم و درخشان داشته‌باشند.

خرید شامپو گیاهی می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی که به سلامت پوست سر و مو اهمیت می‌دهند، باشد. اگر می‌خواهید که چربی و رطوبت طبیعی مو حفظ شود، دچار آسیب و حساسیت‌های پوستی نشوید، از هرگونه تحریک و التهاب و خارش جلوگیری کنید و رنگ موها هم پایداری بیشتری داشته باشد از این محصولات استفاده کنید.

این شامپوها علاوه بر موارد ذکر شده برای انواع مختلف مو نیز مناسب هستند. نکته قابل توجه دیگر در شامپوهای بدون سولفات این است که این دسته محصولات به دلیل ترکیبات گیاهی خود، هیچ آسیب و خطری برای محیط زیست نیز ندارند.

با تحقیق و بررسی انواع برندها و شامپوها می‌توانید بهترین نوع شامپو را انتخاب نموده و به‌راحتی از آن استفاده نمایید، شامپو گیاهی بیونیج علاوه بر بدون سولفات بودن، فاقد پارابن، فاقد ترکیبات صابونی و هر نوع مواد اولیه آسیب‌رسان به پوست و مو است که می‌تواند انتخاب ایده آل برای انواع سنین باشد.

نظر شما چیست؟