کسانی که موهای فر دارند، معمولا با مشکلاتی چون خشکی موها، وز و شکنندگی آن مواجه می‌شوند. علاوه بر این برای زیبا به‌نظر رسیدن موهای فر مراقبت‌های خاصی نیاز است.در واقع موهای فر و وز دار نسبت به دیگر انواع مو، بسیار آسیب‌پذیرتر و ضعیف‌تر است و در عین حال محصولات حالت‌دهنده آن نیز وضعیت را مشکل‌تر هم می‌کنند.

1- از روبالشی با جنس ابریشم یا سیلک استفاده کنید

این جنس روبالشی باعث ایجاد کمترین میزان الکتریسیته روی تار موها شده و صبح‌ها با موهایی نه‌چندان برافراشته و پریشان بیدار می‌شوید.

2- برای کنترل موهای فر شامپوی خود را عوض کنید

اگر از موهای وز رنج می‌برید، اولین اقدام تغییر شامپویی است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید. در چنین مواقعی بهتر است سراغ شامپوهای حالت‌دهنده بروید. این شامپوها علاوه بر اینکه موهای شما را تمیز می‌کنند، وز آن‌ها را گرفته و با رطوبت رسانی به‌مرور زمان باعث لطافتشان می‌شوند. درواقع باید شامپویی انتخاب کنید که با وجود شست‌وشو، روغن‌های طبیعی موهای شما را هم حفظ کند چون همین روغن‌ها مانع از وز شدن موها می‌شوند. چون وز موها در موهای خشک خیلی شایع است، شامپو مخصوص موهای خشک ضخیم در این زمینه مفید خواهد بود.

3- برای خشک‌کردن موها از حوله‌های کهنه استفاده نکنید

باید حوله‌های جدید را جایگزین حوله‌های قدیمی خود کنید. به کیفیت حوله‌ای که موهایتان را در آن می‌پیچید، اهمیت ویژه‌ای بدهید. جنس این حوله‌های جایگزین بهتر است میکرو فیبری باشد؛ چون این حوله‌ها نرم‌تر هستند و درعین‌حال اصطکاک کمتری بین موهای شما ایجاد می‌کنند.

4- در رژیم غذایی خود از چربی استفاده کنید

منظور از چربی، آن دسته چربی‌هایی نیست که درنهایت به کیلوهای اضافی ناموزون در بدنتان تبدیل می‌شوند. اینجا حرف از امگا 3 است. جدا از اینکه می‌توانید این اسید چرب را از مکمل‌های غذایی امگا 3 دریافت کنید، می‌توانید با خوردن غذاهایی مانند ماهی سالمون یا آووکادو به‌طور طبیعی این چربی را به بدن خود برسانید. رطوبت و چربی این اسید، ساقه‌های خشک و شکننده موهایتان را تغذیه می‌کند. همچنین این امر به تقویت ناخن‌ها نیز کمک خواهد کرد.

5- از ماسک‌های مو به‌طور هفتگی استفاده کنید

به‌خصوص اگر موهایی دارید که زیادی خشک هستند و متعاقب آن بیش‌ازحد وز می‌شوند، باید حتماً از ماسک‌های رطوبت رسان و تغذیه‌کننده هفتگی استفاده کنید. شما باید همواره رطوبت را به قسمت‌های شکننده موی سر خود برسانید. در این زمینه ماسک‌های مو فیتو به بازگرداندن لطافت ازدست‌رفته بسیار کمک خواهد کرد.

6- از اتو و سشوار با حرارت بالا استفاده نکنید

بیشتر افرادی که موهای سالم و بدون وزی دارند، کمتر برای خشک‌کردن موهایشان سراغ سشوار می‌روند. باید بگذارید موهایتان در دمای محیط خشک شود. پس آن‌ها را باز بگذارید و اجازه دهید رو به پایین قرار بگیرند. به‌این‌ترتیب در دمای محیط خشک می‌شوند؛ بدون اینکه بابت حرارت سشوار صدمه ببینند و وز شوند. در این مرحله برای زیباتر شدن و مراقبت از موها می‌توان از محصولات رطوبت رسان و تغذیه‌کننده بعد از حمام فیتو استفاده نمایید. مثل روغن سوپریم، روغن سوایز …

7- محصولات مراقبت از موهای خود را مناسب انتخاب کنید

برای این منظور باید از سرم‌های رطوبت رسان مثل روغن الس، کرم‌های ضد وز مثل فیتوکرل یا روغن‌های تغذیه‌کننده مو استفاده کنید مثل روغن الس، تا وز موهای شما از بین برود. مخصوصاً این محصولات باید برای موهای ضخیم‌تر و البته فر بیشتر استفاده شوند.

مطالب بخش مراقبت از مو را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

نظر شما چیست؟