خاویار از قدیم محصولی لوکس و گران‌قیمتی محسوب شده و مورد توجه و علاقه اکثر مردم دنیا است. امروزه خاویار به دلیل دارا بودن میزان قابل‌توجهی مواد معدنی (سدیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و…) و ویتامین A و D مورد توجه تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی قرار گرفته است.

نقش خاویار در محصولات بهداشتی پوست

امروزه در تولید برخی محصولات درمانی زیبایی پوست که اغلب جهت جوانی پوست و از بین بردن آثار پیری کاربرد دارند، از خاویار به‌عنوان ترکیب اصلی استفاده می‌شود.

نکته اصلی در ارزشمند بودن خاویار، تأثیر آن بر روی لایه سطحی است که موجب بازسازی و تقویت این لایه می‌شود و در نتیجه میزان رطوبت رسانی به پوست افزایش می‌یابد.

عصاره خاویار

– ساختار سلولی خاویار دقیقاً مشابه پوست انسان است که به‌عنوان ماده‌ای با اثر تغذیه‌ای بی‌نظیر و مواد معدنی بالا شناخته شده است. 50٪ تا 70٪ آن از آب تشکیل شده است که یکی از مهم‌ترین عوامل جوان‌سازی خود عاملی برای جوانی پوست است.

– خاویار سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، مواد معدنی، ویتامین‌ها و مقادیر بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده است. عصاره خاویار دارای ساختاری منحصربه‌فرد جهت ارائه مواد مغذی به‌صورت مستقیم به سطح سلولی پوست است.

– عصاره خاویار با فراهم کردن یک منبع خارجی DNA، یک افزودنی ایده آل جهت بازسازی و ترمیم پوست و همچنین تحریک سوخت‌وساز سلول‌های پوستی است.

– پوست و ماهیچه‌های صورت از پروتئین ساخته شده است درنتیجه می‌توانید از پروتئین خاویار به‌عنوان منبع غذایی عالی پوست استفاده نمایید. پروتئین موجود در خاویار مواد مغذی مورد نیاز پوست را فراهم نموده و موجب سفتی پوست می‌شود.

– ویتامین‌های موجود، سبب احیای مجدد پوست می‌شود.

– اسیدهای چرب امگا 3، 6، 7 و 9 سبب تقویت غشاء سلولی می‌شوند. اسیدهای چرب امگا 3 مانند یک آنتی‌اکسیدان مؤثر در کاهش تولید ترکیبات مخرب ایجادکننده پیری بوده و مؤثر در پوست سالم و زیبا است. امگا 6 موجب کاهش خشکی و نازک شدن پوست می‌شود. اسیدهای چرب همچنین سبب بازسازی پوست و تولید کلاژن می‌شوند، امگا ۷ که در ترکیبات غشا سلولی وجود دارد و امگا 9 تغذیه‌کننده فوری پوست‌های خیلی خشک است.

– کربوهیدرات‌ها دارای خاصیت مرطوب‌کننده هستند.

– خاویار همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی همانند ویتامین A و E است که سبب اصلاح و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و اثرات نامطلوب زیست‌محیطی است.

– پتاسیم و سلنیوم سبب بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از آسیب بافت، کاهش چین‌وچروک و افتادگی پوست می‌شوند.

– از عناصر مهم خاویار، کومبوچکا است که در حقیقت قرن‌ها در ترکیب چای سیاه، به‌عنوان اکسیر جوانی و آنتی‌اکسیدان قوی شناخته‌شده است.

پس از 28 روز استفاده از محصولات حاوی کومبوچکا، رنگ زرد پوست به میزان 23٪ کاهش خواهد یافت، درخشندگی چهره تا 20٪ افزایش و طراوت و شادابی پوست 11٪ افزایش می‌یابد. همچنین این عصاره توزیع چربی سلولی را در سطح پوست متعادل می‌کند و پوست را نرم و لطیف می‌سازد.

– از ترکیبات مؤثر دیگر کرم‌های حاوی خاویار، تونیسکین است که خاصیت ضد چین‌وچروک قوی دارد و با فرایند پیری و شل شدن پوست مبارزه می‌کند، پیوند دولایه درمال – اپیدرم پوست را تقویت می‌کند، در نتیجه سبب کاهش عمق چین‌وچروک‌ها و صاف و یکدست شدن ظاهر پوست شده و از شدت و مقدار چین‌وچروک‌ها کاسته می‌شود.

برند اینگرید میه (Ingrid Millet) که در بیشتر محصولات خود از عصاره خالص خاویار استفاده کرده است به‌عنوان اولین برند در دنیا، از قدرت خاویار در رفع چین‌وچروک‌ها استفاده کرده است. برای آشنایی بیشتر با این برند به وب‌سایت شرکت جهان گستر نماینده انحصاری برند اینگرید میه در ایران مراجعه کنید.

نظر شما چیست؟