شامپو بچه یک محصول مراقبت از مو کودکان است، که برای حذف روغن، خاک، ذرات زائد پوست، شوره سر، آلاینده های محیط زیست و سایر ذرات آلوده که به تدریج در مو تولید شده، استفاده می شود. توجه به شامپو کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نوزادان پوست بسیار حساسی دارند و اگر در معرض مواد شیمیایی قرار گیرند به سرعت آسیب می‌بینند. به همین دلیل تهیه محصولاتی که به طور ویژه برای کودکان طراحی شده باشد باعث حفظ سلامت پوست و مو کودکان می‌شود.

 

ترکیبات شامپو بچه

ترکیبات شامپو بچه با هر برندی به طور کلی شامل مواد پاک کننده، رایحه یا عطر‌های طبیعی، مواد محافظت‌کننده از پوست و مو و همچنین فرمول ضد سوزش چشم تولید شده‌اند. از دیگر ترکیبات شامپوی بچه می‌توان از انواع ویتامین‌های مفید برای پوست و مو، انواع روغن‌های گیاهی و مواد طبیعی و همچنین عصاره میوه‌ها مانند آووکادو، عصاره بابونه، روغن دانه‌ی آفتابگردان و… نام برد. بهترین شامپو بچه‌ها دارای طبیعی‌ترین ترکیبات نیز هستند.

 

ویژگی‌های شامپو بچه

همانطور که اشاره کردیم پوست نوزادان و کودکان بسیار حساس است و اگر در زمان شستشو از شامپو مناسب استفاده نشود، خطر بروز اگزما و بثورات پوستی بالا می‌رود. اگزما پوستی یکی از بیماری‌های حادی است که می‌تواند ارگان‌های دیگر در بدن مانند کلیه‌ها و یا مفاصل را تحت تاثیر قرار دهد. اگر می‌خواهید برای کودک خود شامپو بخرید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

هیپوالرژیک

برخی از شرکت‌ها از اصطلاح هیپوالرژیک یا ضد حساسیت بر روی شامپو تولیدی خود استفاده می‌کنند،
تا نشان دهند که محصول حاوی برخی از رایج ترین عوامل تحریک کننده نیست و باعث واکنش پوستی نمی‌شود. پس هنگام خرید شامپو بچه حتما به خاطر داشته‌باشید، لیست مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه و بررسی کنید که یک برچسب ضد حساسیت، روی جلد شامپو حک شده باشد.

 

شامپوهای بدون سوزش چشم

در شامپوها اغلب از مواد شیمیایی از جمله سولفات استفاده می‌شود که این مواد باعث سوزش و اشک چشم در کودکان خواهند شد. بنابراین برای نوزادان و کودکانتان از شامپوهایی استفاده کنید که به صورت بدون اشک (بدون سوزش چشم) به بازار عرضه می‌شوند.

 

غیر خشک کننده

پوست کودکان بسیار راحت‌تر نسبت به بزرگسالان رطوبت را از دست می‌دهد که بسیاری از مشکلات پوست کودک ناشی از خشک شدن بیش از حد آن است. پس حتما هنگام خرید شامپو بچه دقت داشته باشید که محصول پاک کننده ملایم را انتخاب کنید که پوست کودک شما را خشک نکند.

 

رایحه های مصنوعی

گاهی برای این که شامپو خوشبو شود به آن رایحه‌های مصنوعی اضافه می‌کنند. اما این عطر‌های اضافه شده به شامپو بچه می‌توانند علاوه بر تحریک پوست، باعث تحریک حواس کودک شوند. در صورتی که به دنبال یک شامپو بچه خوب و مناسب هستید، مطمئن شوید که عطر از منابع طبیعی تهیه شده است.

 

شامپو ارگانیک

اگر چه تنوع زیادی در محصولات مراقبت از پوست بچه وجود دارد، بیشتر والدین دوست دارند از شامپوهای طبیعی برای کودکان خود استفاده کنند. این انتخاب اطمینان می‌دهد که کودکان در معرض هیچ گونه مواد شیمیایی و خطرناکی قرار نمی‌گیرند و پوست حساس آن‌ها دچار تحریک نخواهد شد.

 

تقویت شده با ویتامین

مصرف ویتامین برای همه افراد در تمامی سنین امری لازم و ضروری است. پوست و مو کودک هم از جمله مواردی است که باید برای تامین ویتامین مورد توجه قرار بگیرد. خوشبختانه بسیاری از شامپوهای کودک موجود در بازار غنی از انواع ویتامین‌ها هستند، و این مسئله برای پوست و موی کودک شما بسیار مفید خواهد بود.

 

نرم و براق کننده

از شامپو‌هایی با اثرات مثبت مانند نرم و براق کننده استفاده کنید.یک شامپو بچه خوب باید موها را کاملا تمیز کرده و پوست را تسکین دهد.

 

عدم استفاده از رنگ و مواد شیمیایی

بعضی از شامپوهای کودک شامل مواد شیمیایی و همچنین رنگ‌هایی هستند که به موها لطافت و رنگ می‌دهند.اما می‌توانند واکنش‌های آلرژیک بر روی پوست کودک ایجاد کنند. به همین دلیل از خرید این محصولات برای کودکان اجتناب کنید.

نظر شما چیست؟