متخصصان پوست معتقدند که پوست در فصول گرم سال نیاز به مراقبت بیشتری دارد. همه ما دوست داریم که پوستی سالم‌تر و زیباتر داشته باشیم و در بهار و تابستان با توجه به تعریق بیشتر پوست و امکان بسته شده منافذ پوستی آسیب بیشتری به پوست بدن می‌رسد. در این مقاله چند نکته درباره مراقبت از پوست در فصل بهار و تابستان را بررسی کرده‌ایم.

استفاده از شوینده و اسکراب

برای داشتن پوستی سالم، نرم و شاداب توصیه می‌شود شوینده متناسب با نوع پوست خود استفاده کرده و حتماً حداقل هفته‌ای یک‌بار پوست خود را با اسکراب ماساژ داده و به خوبی بشویید. با این کار پوست خود را از سلول‌های مرده پاک‌سازی کرده و از تراکم و بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کنید. بهترین زمان استفاده از لایه بردارها داخل حمام است که پوست آماده پاک‌سازی مکانیکی است. برای نتیجه بهتر و آسیب کمتر به پوست توصیه می‌شود از اسکراب‌های گیاهی مانند اسکراب اناگرین، اسکراب ایکسی، اسکراب ویتاکرم B12 استفاده کنید. پس از لایه برداری برای حفظ لطافت و شادابی از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده شود.

استفاده از مرطوب کننده

حتماً بعد از شستشوی صورت با شوینده و اسکراب، روزانه از یک لایه مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کرده و سپس آرایش نمایید. ماسک‌های رطوبت رسان مانند ماسک رطوبت رسان اناگرین در فصل گرم سال نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

در فصل تابستان استفاده از کرم روز حاوی ضد آفتاب نیز گزینه بسیار مناسبی است، این محصولات علاوه بر رطوبت رسانی، پوست را در برابر اشعه آسیب رسان خورشید محافظت می‌کند.

رژیم غذایی مناسب

از مصرف غذاهای آماده، فست فود و نوشابه‌های گازدار جدا خودداری کنید و حتماً در وعده غذایی روزانه خود از میوه و سبزیجات تازه استفاده کرده و مصرف شیرینی و قند را به حداقل رسانید. این کار در طولانی مدت به سلامت و زیبایی پوست و موی شما کمک می‌کند. نوشیدن آب کافی در روز یکی از مهم‌ترین اصل یک رژیم غذایی سالم است.

استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب را به حداقل برسانید.

یکی دیگر از عوامل شایع که مسئول ایجاد آکنه است، استفاده از لوازم آرایشی نامناسب و نامرغوب است. از مصرف لوازم آرایشی چرب و موادی که به آنها حساسیت دارید، خودداری کنید. این محصولات منافذ پوست را بسته، مانع از تنفس سلولی شده ضمن تحریک پوست ، در نهایت باعث بروز جوش و آکنه می‌شوند.

لباس‌های سبک و نخی بپوشید

از لباس‌هایی استفاده کنید که گشاد و نخی بوده و پوست را تحریک نکند. لباس‌های تنگ و مواد دار باعث تحریک پوست و ایجاد بوی نامناسب در اثر عرق کردن خواهد شد.

بعد از ورزش کردن حتماً دوش بگیرید

بعد از ورزش حتماً دوش بگیرید تا عرق ناشی از فعالیت از روی پوست از بین برود. این امر از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و تنفس سلولی را افزایش می‌دهد.

نظر شما چیست؟