اولین فصل سال، فصلی است که پوست شما در سالم‌ترین و بهترین وضعیت خود قرار داشته و شما می‌توانید با انتخاب نوع و سبک آرایش مناسب، زیبایی چهره خود را دوچندان کنید. استفاده از رنگ‌ها و روش‌های جدید و خاص در آرایش و ظاهر می‌تواند در زیباتر شدن این روزهای بهاری به شما کمک کند.

1. جرأت استفاده از رنگ‌های شاد را داشته باشید

انواع سایه‌های بنفش، نارنجی و صورتی و سبز، همه رنگ‌های بهاری هستند. رژ لب نارنجی با هر رنگ پوستی عالی می‌شود. ازاین‌رو این رنگ بیشتر پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید سایه‌ای از طیف رنگ نارنجی را انتخاب کنید که بیشتر با آن راحتید. اگر می‌توانید با آن کنار بیایید یک رژ لب نارنجی براق و پرتقالی بزنید و با افتخار با آن راه بروید!

۲. رنگ گل‌ها را امتحان کنید

می‌توانید در بهار رنگ گل‌ها را برای آرایش خود امتحان کنید تا طراوت و تازگی را بر روی صورت خود به نمایش بگذارید. رنگ‌های ارغوانی روشن و یاسی و بنفش، رنگ‌هایی زیبا برای بهارند. انواع صورتی نیز خیلی زنانه، ملیح و زیبا هستند.

۳. روی آرایش چشم‌هایتان بیشتر تمرکز کنید

آرایش چشم‌ها با سبک کلاسیک (Retro Style) برای بهار عالی‌اند. خط چشمتان را پهن و زاویه‌دار بکشید، هم بالا و هم پایین چشمتان. این سبک آرایش چشم واقعاً خیره‌کننده است.

۴. آرایش براق و اکلیلی را امتحان کنید

در این بهار، از اکلیل در آرایشتان استفاده کنید تا زرق و برق بیشتری به چهره‌تان ببخشید. می‌توانید این کار را با برق لب یا با سایه چشم درخشان به خوبی انجام دهید. حتی می‌توانید خط چشم اکلیلی را امتحان کنید با این کار آرایشی کاملاً متفاوت و منحصربه‌فرد خواهید داشت.

۵. با خط چشم‌های رنگی کاملاً متفاوت و بهاری باشید

دیگر زمان تغییر است، مطمئن شوید که با تغییر هر از چند گاهی رنگ خط چشم‌هایتان، طراوت و تازگی را حفظ می‌کنید. آبی آکوا یا سبز آبی، رنگی عالی برای بهارند. حتی می‌توانید خط چشم سفید که یک مد قدیمی بود هم به استفاده کرده و آن را با یک رژ لب رنگی شاد همراه کنید.

۶. مژه، ستون اصلی آرایش چشم

چشمان شما پنجره‌ای به روح شما هستند. چه کار می‌تواند بیشتر از تاکید بر مژه‌ها، نگاه‌ها را به سمت چشمانتان جلب کند؟ استفاده از ریمل، چشم‌های شما را باز می‌کند و باعث می‌شود جذاب‌تر به نظر برسد. باعث خواهد شد سرحال‌تر به نظر بیایید، یعنی همان چیزی که مقصود بهار است. حتی جرات استفاده از ریمل‌های رنگی را به خود بدهید، ریمل آبی یا قهوه‌ای.

۷. به ابروهایتان بها دهید

بهار، فصلی برای طراوت و طبیعی بودن است. آخرین مد این فصل، داشتن ابروهایی بدون نوک یا ابروهایی پسرانه و بدون قوس است. این‌طوری چهره‌تان معصوم‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد آمد. پس، از به رخ کشیدن ابروهایتان نترسید! ابروهایتان را با سایه یا مداد تیره نکنید. این کار تمام زیبایی و ملاحت آرایش شما را از بین خواهد برد.

۸. طبیعی باشید

اگر جزو طرفداران آرایش زیاد نیستید، خوشحال خواهید شد اگر بدانید چهره‌ی «بدون آرایش» هم در حال حاضر مد است! «بدون آرایش» به این معناست که کم آرایش کنید، یا واقعاً آرایش نکنید. شما می‌توانید به سراغ رژ لب‌هایی با رنگ‌ها و سایه‌های خیلی طبیعی و ملایم بروید و خیلی نازک خط چشم بکشید. تنها کافی است که یک کرم پودر مناسب استفاده کنید تا هرگونه نقص پوستتان از بین برود.

نظر شما چیست؟