روز گذشته مراسم رونمایی از برند ممو پاریس باغ انجمن خوشنویسان ایران برگزار شد. خانه عطرسازی ممو پاریس (Memo Paris) ارائه کننده مجموعه‌ای از عطرهای هنری و مدرن است که با وفاداری به شیوه‌ها و ریشه‌های عطرسازی فرانسه، در سال 2007 و توسط یک زوج ماجراجو و دوست‌دار سفر، پایه‌گذاری شد. داستان «مِمو»، پس از ملاقات John Molloy و Clara Molloy آغاز می‌شود. در این ملاقات، این دو متوجه می‌شوند که احساسات مشترک و دیدگاه‌های یکسانی در رابطه با سفر به نقاط بکر و ماجراجویی در سرزمین‌های دوردست دارند و بدین ترتیب، داستان عاشقانه‌ی این زوج هنرمند و ماجراجو، با سفر به نقاط مختلف جهان، آغاز می‌شود. خاطرات و مشاهدات مختلف و فوق‌العاده‌ای که برای جان و کلارا در طول این سفرها حاصل شد؛ آنان را به فکر ثبت این لحظات شگفت‌انگیز و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دیگران می‌اندازد و این زوج، بهترین شیوه برای بیان این احساسات و خاطرات منحصربه‌فرد را، استفاده از زبان رایحه می‌یابند.

به‌منظور ارائه تصاویری بدیع و ارزشمند و خلق ترجمه‌های بویایی شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی از سفرها و ماجراجویی‌های خود، جان و کلارا، با گروهی از طراحان هنری در زمینه عکسبرداری، فیلم‌سازی و طراحی به همکاری پرداخته و تجربیات و مشاهدات خود از این مکاشفات و مسافرت‌های هیجان‌انگیز را با این گروه از طراحان به اشتراک می‌گذارند تا تصویرسازی‌های معطر حاصل، ملموس‌ترین تصاویر از این خاطرات را به نمایش بگذارند.

Clara Molloy که یک نویسنده فعال درزمینه‌ی عطر و ادوکلن است؛ عنوان Memo را با الهام از تمامی لحظات و خاطرات خود از سفرهای متعدد و متفاوت خود برای این مجموعه برمی‌گزیند. شهرها، فرهنگ‌های مختلف، تمدن‌ها و مکان‌های باستانی، سرزمین‌های ناشناخته و طبیعت بکر و وحشی، همه و همه در دفتر خاطرات و سفرنامه کلارا به ثبت رسیده‌اند و به‌عنوان یک منبع الهام منحصربه‌فرد، در اختیار تیم طراح قرار داده شده‌اند. پس از شکل‌گیری طرح‌های مقدماتی و مشخص شدن فضای موردنظر، عطرساز مبتکر و خلاقی بنام Alienor Massene، به‌عنوان هنرمند عطرسازی که مسئول ساخت فرمول‌ها و ترکیب عطرهای خانه را بر عهده دارد؛ انتخاب شد.

کلارا و جان، در همکاری با گروه طراح و نیز هنرمند عطرساز، Alienor Massene، کار ساخت عطرهای ممو را آغاز کردند و پس از طی فرایندی طولانی و ساعت‌ها کار و آزمایش بر روی ایده‌ها و طرح‌های مختلف، نخستین مجموعه از عطرهای این لاین عطرسازی در سال 2007 به جهان عطر معرفی شد. علاوه بر معرفی چندین مجموعه از عطرهایی نفیس و تحسین‌برانگیز تا به امروز، خانه ممو، فعالیت‌های خود را درزمینه‌ی محصولات بهداشتی و روغن‌های معطر حمام و نیز ساخت عطرهای سفارشی توسعه داده است.

خانه عطرسازی Memo Paris، تاکنون 5 مجموعه عطر را به بازار عطر جهان معرفی کرده است.

مجموعه Les Echappees نخستین عطرهای داستان‌سرا و تصویرپرداز ممو در سال 2007 به جهان عطر معرفی شد. این مجموعه تصویر بویایی متفاوتی از سرزمین‌های دوردست، که یک خیال‌پردازی عمیق و بکر را از آسیا تا آفریقا به نمایش می‌گذارد.

مجموعه عطر Cuirs Nomades ممو پاریس که در سال 2013 معرفی شد. اگرچه ممو آثار ارزنده و موفق متعددی در مجموعه‌های خود ارائه داده است؛ اما شهرت و موفقیت‌های بزرگ این خانه عطر ممو پاریس، با معرفی این مجموعه در سال 2013 حاصل‌شده. مجموعه‌ای که دربردارنده عطرهایی شگفت‌انگیز و ماجراجویانه است که با الهام از سفر به نقاط مختلف ساخته شده‌اند و هر یک از آن‌ها، از محوریت یک آکورد چرمی منحصربه‌فرد شکل گرفته‌اند که با نت‌های محبوب و نمادهای سرزمین موردنظر ترکیب‌شده است.

مجموعه Graines Vagabondes، مجموعه‌ای ویژه و متفاوت است که با الهام از نیروی جادویی و شگفت‌انگیز دانه‌ها در زندگی بخشی و قدرت خارق‌العاده آن‌ها که زمینه‌ساز تداوم چرخه حیات است؛ ساخته‌شده است. این مجموعه شامل دو عطر است که با محوریت نت‌ها و روغن‌های گیاهی و نیز دانه‌ها ساخته شده‌اند.

مجموعه Art Land که با Marfa عطری با محوریت رایحه چرب، سفید و ایندولیک مریم است و طراحی بطری متفاوت و چشم‌نواز در سال 2016 معرفی شد تا پایه‌گذار مجموعه‌ای جدید با عنوان Art Land در خانه ممو باشد. رایحه اغواگر و پیچیده مریم که با حاشیه‌هایی تمیز، درخشان، لطیف و خامه‌ای از شکوفه پرتقال و ایلنگ همراهی می‌شود و بر پایه‌ای مطبوع و غنی از وانیل، سدر و صندل به کمال می‌رسد؛ به زیبایی از ایده‌ها و داستان‌هایی که در پشت این مجموعه بودند؛ سخن می‌گوید: ادای احترام به زمین و طبیعت، در قالب رایحه‌ای پالوده و فاخر.

مجموعه Eau de Memo، عطری لوکس، نفیس و غنی است که در یک بسته‌بندی شکیل و چشم‌نواز، به مناسبت دهمین سال فعالیت ممو در عطرسازی، در سال 2017 معرفی شد. رایحه‌ای شگفت‌انگیز و بکر از همراهی چرم و چای سبز که در هم تنیدگی دودی – گیاهی و تاریک خود را در فضایی شفاف و با طراوت از نت‌های مرکباتی به نمایش گذاشته و با لمسی از غنای افسونگر و شاعرانه یاس، زنبق و مشک، این نمایش ستودنی را کامل می‌نماید.

مراسم رونمایی رسمی از مجموعه عطرهای ممو پاریس روز جمعه 10 آذر 1396 در باغ انجمن خوشنویسان ایران به حضور John Molloy و Clara Molloy و جمعی از هنرمندان سرشناس کشور و فعالان حوزه عطر و زیبایی توسط شرکت جهان گستر، نماینده رسمی و انحصاری عطرهای ممو پاریس برگزار شد.

وب سایت فارسی ممو پاریس را اینجا ببینید

نظر شما چیست؟