گرمای هوا گاهی باعث خراب شدن آرایش صورت می‌شود. با نزدیک شدن به فصل گرم سال رعایت این 7 نکته می‌تواند به حفظ بیشتر آرایش شما کمک کند.

1. روی پوست تمیز آرایش کنید

قبل از شروع، حتماً پوست صورت خود را با شوینده مناسب به خوبی بشورید. تا از آلودگی‌ها و چربی اضافی پاک شده در نتیجه آرایش بهتر و بادوام‌تری داشته باشید.

2. استفاده از یخ

یک تکه یخ بردارید و به آرامی روی کل صورتتان بکشید. بدون اینکه فشاری وارد کنید به آرامی صورت را با تکه‌ای یخ ماساژ دهید. سپس با یک حوله تمیز صورتتان را خشک کنید و بعد را آغاز کنید. این روش باعث می‌شود پوست خنک شده و منافذ باز آن بسته شود، همین مساله از خراب شدن آرایش شما در طول روز جلوگیری می‌کند. البته اگر مایل نیستید از یخ استفاده کنید می‌توانید در مرحله شستشوی صورت، با آب سر صورت خود را آبکشی کنید.

3. کرم ضد آفتاب فراموش نشود

قبل از شروع حتماً از کرم ضد آفتاب با ساختار سبک و قدرت محافظت بالا (SPF) استفاده کنید. این کار ضمن رطوبت رسانی پوست شما را در برابر آسیب‌های نور خورشید در تابستان محافظت می‌کند.

4. استفاده از پرایمر یک اصل مهم

چه بخواهید آرایشی در طول روز داشته باشید چه بخواهید آرایشی سنگین‌تر برای یک میهمانی، استفاده از پرایمرها زیر آرایش چند فایده مهم دارد. پرایمرها از خراب شدن زودهنگام آرایش شما جلوگیری می‌کنند. پرایمر پایه آرایش را برای شما فراهم می‌کنند. اگر پوست چربی دارید و زیاد عرق می‌کنید حتماً یک لایه پرایمر فاقد چربی به ناحیه پیشانی و خط روی بینی (منطقه T زون) بزنید. از پرایمر مات برای تابستان استفاده کنید که این امر به دوام و زیبایی آرایش شما کمک می‌کند.

5. در تابستان سبک آرایش کنید

وقتی هوای بیرون بسیار گرم است داشتن چند لایه آرایش با رنگ‌های تیره و تند به زیبایی شما کمکی نمی‌کند. پس بهتر است از مواد آرایشی و رنگ‌های روشن و سبک استفاده کنید.

6. اسپری تثیبت کننده بزنید

اسپری را با فاصله از صورت بگیرید و با مراقبت از اینکه اسپری وارد چشمتان نشود، روی پوست اسپری کنید. حالا دیگر نیازی نیست نگران پایین آمدن آرایشتان در گرما شوید. سعی کنید از فیکساتور با پایه طبیعی و گیاهی انتخاب کنید که آسیب کمتری به پوستتان وارد شود.

7. از محصولات ضد آب استفاده کنید

برای دوام بیشتر در صورت تمایل توصیه می‌شود از محصولات ضد آب (waterproof) استفاده کنید. به خصوص ریمل، خط چشم. فقط در استفاده از محصولات ضدآب این نکته را توجه داشته باشید که این محصولات به پاک کننده و شوینده مخصوص خود برای پاک‌سازی و شستشو نیاز دارند.

نظر شما چیست؟