برای مراقبت از پوست، ضمن استفاده از محصولات زیبایی و مراقبتی پوست، تنها باید چند اصل کلی را درباره ترتیب صحیح به‌کارگیری این محصولات بدانید تا بهترین و بیشترین تأثیر را روی پوست داشته باشند و به آن آسیبی نرسانند. در این مقاله مجله سلامت و زیبایی جهان گستر با این اصول کلی درباره ترتیب صحیح استفاده از لوازم‌آرایشی و مراقبت پوست آشنا می‌شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست مثل پاک‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده و… شاید زمان زیادی را در طول روز از خانم‌ها بگیرد، اما با رعایت ترتیب صحیح به‌کارگیری این مواد، شاید بتوانید در حد زیادی در وقت خود صرفه‌جویی کرده و به کارهای مفیدتری بپردازید. مهم نیست از چه نوع موادی استفاده می‌کنید، زمانی که قوانین کلی و ترفندهای مؤثر را در استفاده از آن‌ها بدانید، در کار خود موفق خواهید بود و بهترین نتیجه را خواهید گرفت؛ اما توصیه می‌شود برای مراقبت از پوست خود از محصولات با پایه طبیعی و گیاهی استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب محصولات مورد نیاز خود نگاهی به صفحه محصولات وب سایت جهان گستر بیاندازید. در صورت نیاز هم می‌توانید از بخش مشاوره وب سایت برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان استفاده کنید.

ترتیب صحیح استفاده از محصولات: از ساختار سبک به سنگین

قانون اصلی و کلیدی در استفاده کردن از محصولات مراقبت از پوست بر روی هم، این است که از سبک‌ترین ماده شروع کنید و با سنگین‌ترین و غلیظ‌ترین ماده کار خود را به اتمام برسانید و حتماً مطمئن شوید که لایه قبلی به‌خوبی جذب‌شده سپس سراغ محصول بعدی بروید. اگر از تونر استفاده می‌کنید باید کار خود را با آن شروع کنید که جذب آن حدود یک دقیقه طول می‌کشد. سپس سراغ سرم یا کرم مرطوب‌کننده خود بروید و بسته به غلظت آن سی ثانیه تا چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود.

بهتر است بدانید چند لایه ترکیب مرطوب‌کننده رقیق روی‌هم (تونر، سرم و لوسیون) اثر بهتری نسبت به یک‌لایه کرم غلیظ دارد و بهتر و سریع‌تر جذب پوست می‌شود. به‌خصوص اگر پوست مختلط داشته باشید این روش به شما بسیار کمک خواهد کرد. برای پوست‌های چرب، انواع ژلی به انواع کرمی ارجحیت دارد.

ترتیب صحیح استفاده از سرم

در مورد سرم می‌توانید بسته به نوع پوست خود و نیاز آن، از سرم مناسب استفاده کنید مثلاً اگر به روشن‌کننده نیاز دارید محصولات حاوی روشن‌کننده‌های گیاهی را امتحان کنید. برای داشتن پوست صاف و مات سرم‌های حاوی مواد اولیه قوام‌بخش و پرکننده چین‌وچروک توصیه می‌شود.

برای دستیابی نتیجه صبور باشید

تأثیر مواد مراقبت از پوست را تنها چند روز پس از استفاده نمی‌توان مشاهده کرد بلکه حداقل باید حدود 28 روز تا یک ماه از شروع مصرف بگذرد تا اولین علائم اثربخشی آن را مشاهده کنید. پس لازم است که حتماً یک ماه کامل به محصولات جدید متعهد باشید تا اثر آن را مشاهده کنید.

شما باید برنامه مراقبت از پوست خود را با فصل نیز تطبیق دهید چون پوست شما نسبت به شرایط آب و هوایی واکنش نشان می‌دهد، مثلاً اگر در زمستان پوست شما خشک‌تر می‌شود، استفاده از مرطوب‌کننده را به‌جای یک‌بار، دو بار در روز انجام دهید و یا در تابستان دفعات لایه‌برداری را بیشتر کنید.

ضد آفتاب به‌عنوان آخرین لایه

از هر محصولی که استفاده می‌کنید مهم نیست، ضد آفتاب را برای آخر مرحله نگه‌دارید. ضد آفتاب‌ها در دو نوع شیمیایی و فیزیکی موجود هستند که نوع شیمیایی با جذب کردن اشعه‌ مضر و نوع فیزیکی با انعکاس دادن این اشعه‌ها عمل می‌کند و هر چیزی روی این ماده استفاده شود اثر آن را خنثی خواهد کرد، پس لازم است که به‌عنوان آخرین لایه مورد استفاده قرار بگیرد. بهترین زمان برای زدن ضد آفتاب، پس از جذب کامل مرطوب‌کننده است؛ اما اگر از کرم پودر هم استفاده می‌کنید شرایط فرق می‌کند. بهتر است از کرم پودر حاوی ضد آفتاب یا ضد آفتاب‌های رنگی استفاده کنید یا این‌که کرم پودر را روی ضد آفتاب بزنید هرچند این روش اثر آن را کاهش خواهد داد و توصیه می‌شود کرم پودر را تنها در نقاطی بزنید که نیاز به پوشش دارند و نه تمام صورت تا اثر ضد آفتاب کاهش نیابد. برای حل همیشگی این مشکل، استفاده از کرم‌های بی‌بی و سی‌سی توصیه می‌شود.

لایه‌برداری و تقویت پوست

محصولات لایه‌بردار (اسکراب‌ها) را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید. با توجه به نوع پوست خود هفته‌ای یک تا دو بار و در صورت داشتن پوست حساس در ماه یک‌بار از اسکراب استفاده کنید. این کار ضمن لایه‌برداری پوست از سلول‌های شاخی و مرده به شفافیت و درخشانی، لطافت و تنظیم ترشح چربی کمک می‌کند.

۱ نظر

  1. مطلب خیلی خوبی بود. محصولات شما فروش آنلاین نداره؟

نظر شما چیست؟