آرایش چشم‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارد. اگر شما چشم‌های گرد دارید؛ برای آرایش بهتر است که اول از خط چشم شروع کنید. از ناحیه داخلی چشم تا بیرون چشم را خطی صاف بکشید. اگر دوست دارید انتهای خط چشم خود را کمی بالا برید. در مرحله بعد با سایه روشن زیر استخوان ابرو را روشن کنید. برای نشان دادن کنتراست رنگی، یک رنگ خنثی (نه زیاد تیره، نه زیاد روشن) را روی پلک خود بزنید و در مرحله آخر با سایه تیره قسمت بیرونی چشم را تیره کنید ولی زیاد بیرون از حد نروید. سایه‌ها را از سمت بیرون چشم تا میان چشم را با هم ترکیب کنید و به چشم‌های خود حالت دهید.

چشم‌های بادامی

چشم‌های بادامی که جزو زیباترین چشم‌ها به حساب می‌آیند برای آرایش این نوع چشم‌ها ما به شما همان مدل آرایش چشم‌های گرد را پیشنهاد می‌کنیم ولی با این تفاوت که به علت کشیده‌تر بودن حالت چشم‌هایتان کمی سایه گوشه بیرونی چشم خود را بیشتر به سمت بیرون متمایل کنید.

چشم‌های افتاده

چشم‌های افتاده برای زیباتر جلوه کردن احتیاج به کمی بالا بردن دارند؛ مانند دو مدل قبلی چشم برای زیر استخوان ابرو از سایه روشن استفاده کنید فقط با این تفاوت که خط چشم سنگین‌تری باید استفاده کنید. در انتها با حرکتی خط چشمتان را به بالا هدایت کنید تا ظاهر زیباتری پیدا کنید.

چشم‌های گود

به این حالت چشم همان متد آرایش چشم‌های گرد را پیشنهاد می‌کنیم ولی این بار از سایه تیره کمتر استفاده کنید. گودی چشم، خود باعث تیره جلوه کردن چشم‌های شما می‌شود ولی شما می‌توانید با استفاده‌ی کمتر از رنگ تیره این تصور را کمتر کنید.

چشم‌های نزدیک به هم

برای دورتر جلوه دادن این نوع چشم‌ها سایه روشن در زیر استخوان ابرو استفاده کنید ولی سایه متوسط را از وسط پلک کمی متمایل به بیرون بزنید. همچنین سایه تیره را نیز کمی بیرون‌تر از چشم استفاده کنید. خط چشمتان را نیز از وسط پلکتان شروع کنید و مستقیم تا اندکی بیرون چشم‌تان ادامه دهید.

چشم‌ها با پلک افتاده

این نوع چشم‌ها یک لایه اضافی روی چشم‌های خود دارند که باعث نازک‌تر جلوه کردن پلک‌ها و پوشاندن قسمت چین دار چشم می‌شود. در ابتدا باید گفت که دیگر نیازی با سایه روشن زیر استخوان ابرو نیست فقط کمی قسمت داخلی چشم را روشن کنید و مقدار بیشتری سایه رنگ توسط استفاده کنید. بعد از آن باز هم مقدار بیشتری سایه تیره دور قسمت چین دار چشم استفاده کنید تا جلوه گرد بودن به چشم‌هایتان دهد؛ و در مرحله آخر خط چشم خود را به سمت بیرون چشمتان ادامه دهید.

چشم‌های آسیایی

این چشم‌ها بدون پلک هستند بنابراین در این مدل هم مانند چشم‌هایی با پلک افتاده، می‌خواهیم تصوری از بزرگ بودن چشم‌ها ایجاد کنیم. با سایه روشن قسمت داخلی چشمتان را سایه بزنید. سایه متوسط را با سمت بیرون و بالای چشم به حالت گرد بزنید و سایه تیره را بسیار ملایم در همان حالت فقط برای فرم دادن به چشم استفاده کنید؛ و در نهایت یک خط چشم بسیار باریک بکشید.

چشم‌های برجسته

این حالت چشم‌ها نیاز به سایه‌ی روشن در قسمت داخلی چشم ندارند فقط اندکی روشنی روی استخوان‌های ابرو کافی است. ولی در استفاده از سایه خنثی نترسید و علاوه بر بالای چین‌های چشم روی چین‌ها نیز از سایه استفاده کنید ولی قسمت مهم‌تر اینکه خط چشم خود را از داخل و کمی کلفت‌تر از حالت عادی و البته به‌صورت خط صاف استفاده کنید.

نظر شما چیست؟