برای زیباتر شدن آرایش چشم ها، سایه را متناسب با فرم چشم های خود انتخاب کنید. چشم ها مهم ترین عضو صورت شما هستند که با آرایش مناسب می توانید در گیرا شدن و هرچه جذاب شدن بکوشید و این مهم با شناخت و آشنایی با فرم چشم ها و ترکیب رنگ های مناسب سایه امکان پذیر خواهد بود. فرم چشم های شما بادامی است یا گرد؟

تغییر ظاهر چشم ها به آسانی با استفاده از لنزهای رنگی، ریمل زدن، تغییر شکل ابروها و اضافه کردن مژه امکان پذیر است. اما آیا می دانستید که راحت ترین راه برای جذاب تر کردن چشم ها و حتی تغییر شکل آن، استفاده از سایه چشم است؟

بهترین راه برای زیباتر شدن چشم ها، استفاده از سایه مناسب است، آشنایی با تکنیک و قواعد برجسته سازی (کانتورینگ) می تواند کاملاً شکل ظاهری را تغییر دهد. درست مثل آرایش صورت، ایجاد سایه روشن و هایلایت کردن قسمت هایی که می خواهید بیشتر به چشم بیایند. در این متن سعی کرده ایم با معرفی فرم های مختلف چشم و راهنمایی استفاده از سایه به درستی به هرچه زیباتر شدن چشم های شما کمک کنیم:

انواع فرم چشم ها:

چشم های گرد:

از رنگ های تیره تر در مرکز پشت پلک و از سایه های روشن تر در گوشه ها استفاده کنید تا چشم هایتان کشیده تر و جذاب تر به نظر برسند.

چشم های بادامی:

از نظر عده زیادی از افراد این فرم چشم، ایده آل ترین فرم چشم برای آرایش است. توصیه می شود پلک را با سایه کمی تیره و مات مثل قهوه ای یا خاکستری بپوشانید و از سایه های تیره تر در گوشه های بیرونی چشم استفاده کنید.

چشم های پلک کوتاه:

سایه را به شکل پله ای از تیره به روشن و از پایین پلک به بالا تا تقریباً استخوان زیر ابرو کار کنید تا به چشم خود بُعد و عمق بدهید.

چشم های خمار یا پلک افتاده:

استفاده از سایه کمرنگ و کمی تیره و مات بر روی کل پلک به صورت یکنواخت به همراه هایلایت کردن گوشه داخلی چشم و روی استخوان ابرو، بهترین روش برای آرایش این فرم چشم هاست.

چشم های کوچک:

فقط استفاده از سایه های روشن و یا متوسط روی کل پلک توصیه می شود زیرا سایه های تیره، چشم را کوچک تر نشان می دهند.

چشم های بیرون زده:

برای این فرم چشم ها استفاده از سایه روشن به طور محو به کل پلک و کمی تیره در گوشه ها توصیه می شود. (بهتر است اختلاف رنگ دو سایه خیلی کم و در حد یک یا دو درجه باشد.)

چشم های مورب رو به پایین:

برای این فرم چشم ها توصیه می شود از یک رنگ سایه مات و روشن و ملایم برای دوسوم بیرونی چشم ها استفاده شود. این کار باعث می شود گوشه چشم ها کشیده به سمت بالا دیده شوند.

چشم های مورب رو به بالا:

برای متوازن شدن حالت این فرم چشم ها توصیه می شود یک رنگ سایه تیره در گوشه بیرونی پلک بالا استفاده شود.

نکته آخر

حتماً قبل از شروع آرایش چشم، پرایمر بزنید تا آرایشتان به مدت طولانی، ثابت و بدون ریزش باقی بماند. و اگر به توصیه ها در متن دقت کرده باشید به جای استفاده از سایه های براق و رنگ های تند و تضاد رنگ، استفاده از سایه های مات و بازی با رنگ های تیره روشن از یک پایه رنگ پیشنهاد می شود.

نظر شما چیست؟