خط چشم‌ و به‌طورکلی آرایش چشم تأثیر زیادی روی زیبایی افراد دارد. در این مطلب مجله سلامت زیبایی جها گستر، رنگ‌ چشم‌های مختلف را با سایه یا مداد چشم مناسب‌شان همراه کرده‌ایم تا هرکسی بداند چطور می‌تواند بر اساس رنگ چشم‌هایش انتخاب درستی داشته باشد.

خط چشم مناسب چشم آبی

کسانی که چشم‌های آبی دارند باید بدانند رنگ‌هایی مثل مسی و طلایی، آبی چشم‌هایشان را بیشتر نشان می‌دهد و جذابیتشان را بیشتر می‌کند.

– فقط گوشه‌ی داخلی چشم‌ها را با سایه یا خط چشم ژلی بپوشانید، آن‌هم نه به‌طور کامل بلکه یک نقطه بگذارید و آن را پخش کنید.

– خطی که قرار است بکشید را به خط رویش مژه‌ها بچسبانید. با استفاده از یک مداد کرمی کل سطح پلک بالایتان را رنگی کنید.

سایر رنگ‌های مناسب برای شما عبارت‌اند از بژ، آبی تیره و قرمز مایل به قهوه‌ای.

خط چشم مناسب چشم سبز

اگر از چرخه‌ی رنگ‌ها خبر داشته باشید احتمالاً می‌دانید که رنگ تکمیل‌کننده‌ی سبز، قرمز است. به همین دلیل از خط چشم‌هایی که پایه‌ی قرمز دارند استفاده کنید. برای مثال رنگ‌هایی مثل بنفش، ارغوانی و حتی یاقوتی برای شما انتخاب‌های مناسبی خواهند بود.

اگر احساس کردید این رنگ‌ها چشمتان را خسته نشان می‌دهد می‌توانید بعد از کشیدن مداد چشم، با یک خط چشم مویی نازک، خط باریک روی خط رویش مژه‌ها بکشید.

سایر رنگ‌های مناسب برای شما: اگر هیچ‌کدام از این رنگ‌ها را دوست نداشتید می‌توانید از قهوه‌ای متمایل به نارنجی، صورتی یا بادنجانی استفاده کنید.

چشم‌های قهوه‌ای

خانم‌هایی که دوست دارند چشم‌های قهوه‌ای‌شان خیلی جذاب به نظر برسد می‌توانند با خیال راحت سراغ یک خط نازک زرد تیره بروند. زردی که انگار رگه‌هایی از پرتقالی دارد.

اگر دوست ندارید آوانگارد باشید و از رنگ‌های تندوتیز استفاده کنید، آبی – سرمه‌ای هم رنگ مناسبی برای شماست که با ایجاد تضاد، زیبایی‌تان را بیشتر می‌کند.

سایر رنگ‌های مناسب برای شما: طوسی یا فیلی، لاجوردی و سبز دیگر گزینه‌های شما هستند.

چشم میشی

رنگ‌هایی مثل زمردی و طلایی باعث می‌شوند تناژ سبز چشم‌های میشی بیشتر خودش را نشان دهد. قهوه‌ای نه‌چندان تیره و روشن هم برای این چشم‌ها مناسب است.

سایر رنگ‌های مناسب برای شما که می‌توانید با خیال راحت سراغ‌شان بروید برنز، زیتونی و بنفش تیره است.

چشم‌های عسلی

استفاده از خط چشم یا سایه‌ی نیلی یا سبز آبی برای افرادی که رنگ چشم‌هایشان عسلی است مناسب است.

می‌توانید سراغ خط چشم بنفش تیره بروید. استفاده از خط چشم مشکی یا برنزی هم برای خانم‌های چشم عسلی مناسب است.

سایر رنگ‌های مناسب برای شما صورتی، طلایی، بنفش روشن و مسی هستند.

نظر شما چیست؟