آیا تابه‌حال به فرم ابروهایتان دقت کرده‌اید؟ آیا فرم ابروهایتان با فرم صورتتان هماهنگی دارد؟ اگر می‌خواهید بدانید که کدام مدل ابرو به صورتتان می‌آید، در ادامه مطلب با مجله سلامت و زیبایی جهان گستر همراه باشید.

مدل مناسب ابرو برای صورت گرد

افرادی که صورتی گرد دارند، طول پیشانی و چانه‌شان هم‌اندازه است. به‌علاوه صورتشان گرد است یعنی هیچ زاویه در آن دیده نمی‌شود.

برای این فرم صورت، ابروها باید حالتی عمودی یعنی قوسی زیاد، داشته باشند. در این حالت، قوس‌ها صورت را کشیده‌تر نشان داده و کمی از گردی آن می‌کاهد. به‌علاوه، از گذاشتن ابروهای خیلی باریک خودداری کنید، زیرا با ابروهای قوس‌دار هماهنگی ندارد.

صورت مربع و مدل ابرو

در مقایسه با صورت گرد، صورت مربعی دارای زاویه است. چانه‌ها به‌جای این‌که گرد باشند، حالتی تخت و مربعی دارند.
برای این‌که تعادل در این صورت‌ها برقرار شود، ابروها باید کمی قوس داشته باشد. البته طول ابروها نیز اهمیت دارد. ابروهای کوتاه عرض صورت را بیشتر نشان می‌دهد و بر فرم مربعی آن نیز تأکید می‌کند، به همین دلیل بهتر است که طول ابروها را بلندتر بگیرید.

آرایش ابرو در صورت‌های قلبی

صورت‌های قلبی شکل چانه‌های کوتاه و جمع‌وجور و پیشانی پهنی دارند. اکثراً این فرم صورت را با یک مثلث وارونه مقایسه می‌کنند.

برای این فرم صورت باید از ابروهای زاویه‌دار به‌شدت خودداری کرد زیرا بر باریکی چانه و پهنی پیشانی تأکید می‌کند. بهترین فرم ابرو برای این صورت، ابروهای صاف است.

آرایش ابرو برای صورت‌های بیضی

صورت بیضی درست شبیه صورت گرد است، با این تفاوت که کمی کشیده‌تر از آن است. در این فرم صورت نیز زاویه‌ای دیده نمی‌شود، به‌جای آن کشیدگی بیشتری دارد.

صورت‌های بیضی‌شکل در اجزای خود تعادل دارند، بنابراین احتیاجی نیست که ما این تعادل را ایجاد کنیم. اگر فرم صورت شما هم‌چنین است، تنها کافی است که بهترین فرم ابروهایتان را پیدا کنید و بگذارید که فرم طبیعی خود را حفظ کنند. به‌بیان‌دیگر، شما می‌توانید هر مدل ابرویی را که دوست دارید، امتحان کنید.

نظر شما چیست؟