داشتن پوست زیبا و جوان همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از تیره شدن پوست خود ناراضی هستید با مجله سلامت و زیبایی جهان گستر همراه باشید.

کدر شدن پوست صورت آن‌هم پوستی که قبلاً شفاف و روشن بوده به دلایل زیادی مثل قرار گرفتن زیاد در زیر نور آفتاب آن‌هم بدون استفاده از ضد آفتاب مخصوص نوع پوست و یا جابه‌جایی منطقه‌ای و مکانی از نظر نوع آب‌وهوا، داشتن تغذیه‌ای ثابت از نوع مواد غذایی گرم و تند و ادویه‌دار بدون مصرف مواد خنثی‌کننده از قبیل میوه‌ها و سبزی‌ها و مهم‌تر از همه استعمال دخانیات بستگی دارد که با توجه به رفع هرکدام از این مشکلات می‌توان برای برطرف کردن آن هفته‌ای یک تا دو بار از اسکراب بر روی پوست کاملاً مرطوب در حمام و همچنین از ماسک‌های روشن‌کننده و رطوبت رسان استفاده نمایید. در ادامه‌ی مطلب نیز راهکارهایی به شما برای داشتن پوستی شفاف ارائه خواهیم داد.

هر روز ضد آفتاب بزنید

اشعه‌های UV مضر خورشید، نه‌تنها خطر ابتلا به سرطان پوست را در شما افزایش می‌دهند، بلکه به کلاژن و الاستین پوست که باعث قوام و سفتی پوست است آسیب جدی می‌رساند. هنگامی‌که کلاژن آسیب ببیند، شما پوستی کدر و ناهموار خواهید داشت؛ بنابراین یک ضد آفتاب یا مرطوب‌کننده با حداقل SPF 15 یا بالاتر را در روتین مراقبت روزانه از پوست خود بگنجانید.

از محصولات روشن‌کننده‌ی پوست استفاده کنید

کرم‌ها و سرم‌های مختلفی وجود دارند که برای جلوگیری از تیره شدن پوست و همچنین برطرف کردن لکه‌های تیره طراحی شده‌اند. برای داشتن پوستی درخشان‌تر، از یک سرم روشن‌کننده‌ی روزانه که از تجمع ملانین (رنگ‌دانه‌های پوستی) جلوگیری کرده و با گذشت زمان تغییر رنگ پوست (از جمله لکه‌های پیری) را کاهش می‌دهد، استفاده کنید. محصولاتی مثل لاین پرلیکسیم برند ایکسی، لایتنینگ از برند بایوسکرین و… توصیه می‌شود از محصولات با پایه طبیعی و گیاهی استفاده کنید.

سیگار کشیدن را کنار بگذارید

سیگار کشیدن با افزایش چین‌وچروک‌ها و افتادگی و سرعت پیری پوست رابطه مستقیم دارد. سیگار کشیدن باعث می‌شود که رگ‌های خونی پوست شما منقبض شوند، در نتیجه پوست، اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند و درخشندگی‌اش را از دست می‌دهد.

خواب کافی داشته باشید

خواب، بهترین زمان برای نوسازی و بازسازی سلولی است، تنها زمانی است که دتاکس یا سم‌زدایی در پوست اتفاق می‌افتد،
خواب ناکافی پوست را تیره و خشک کرده و روند افتادگی و ایجاد چین‌وچروک‌ها را سرعت می‌بخشد. برای داشتن پوستی سالم و شاداب هر شب حداقل 7 تا 8 ساعت خواب داشته باشید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل (پروتئین بدون چربی، سبزی‌ها، میوه‌ها، غلات کامل و آجیل) نه‌تنها به شما انرژی بیشتری می‌دهد و کمک می‌کند که وزن سالمی ‌داشته باشید، بلکه پوستتان را نیز تقویت‌شده و با طراوت نگه می‌دارد.

سلول‌های مرده‌ی پوست را لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری پوست شما، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای روشن کردن فوری پوستتان است. از یک لایه‌بردار با پایه طبیعی و گیاهی برای حذف سطح کدر پوست و آشکار کردن پوست سالم زیرین که ظاهر خطوط و چین‌وچروک‌های ریز را کاهش می‌دهد استفاده کنید، زیرا آن‌ها «ترن آور» سلول را بیشتر کرده، تولید کلاژن را افزایش می‌دهند و پوستتان را صاف، نرم و سفت‌تر می‌کنند. در این زمینه اسکراب الکسیر ایکسی، اسکراب اناگرین را توصیه می‌کنیم.

نظر شما چیست؟