پوست کودک بسیار حساس و آسیب پذیری است و به همین دلیل نوزادان و کودکان بیشتر در معرض آسیب‌های مختلف محیطی هستند. یکی از مهم‌ترین این مشکلات نیز خشکی پوست آن‌هاست. مشابه پوست بزرگ‌سالان پوست کودکان و نوزادان نیز خشک می‌شود و به دلیل حساسیت بیشتر پوست آن‌ها، باید با احتیاط بیشتری برای حل این موضوع عمل کرد و در انتخاب محصول دقت و ظرافت بیشتری به خرج داد.

زمان حمام کردن

اولین گام برای از بین بردن خشکی پوست نوزادان، کوتاه کردن زمان استحمام و انتخاب شوینده مناسب است. به همین دلیل بهتر است به جای حمام کردن‌های بیش از 30 دقیقه این زمان را به 10 دقیقه کاهش داده و از شوینده‌های ملایم و برند مخصوص کودکان استفاده شود. برند موستلا با پایه کاملاً طبیعی و گیاهی محصولاتی با کیفیت برای کودکان تولید می‌کند. شوینده‌های با پایه شیمیایی پوست ضعیف نوزادان و کودکان را خشک و زبر کرده و آسیب پذیری را بالا خواهد برد.

کف حمام

یکی از کارهایی که نوزادان و کودکان به آن علاقه بسیار دارند حباب ساختن در حمام و یا وان و بازی با این حباب‌هاست. برای این امر به راحتی شامپو کف حمام موستلا را توصیه می‌کنیم که با ایجاد کف‌های جذاب ضمن قدرت پاک کنندگی ملایم به پرورش حواس پنج‌گانه کودکان نیز کمک کرده و کودک از زمان حمام خود لذت خواهد برد.

ضد آفتاب

آب کلر دار و آب‌هایی که حاوی نمک هستند نیز برای پوست کودک و نوزاد مضر بوده و به همین دلیل در صورتی که تصمیم دارید کودک و یا نوزاد خود را به استخر و یا دریا ببرید بهتر است همراه خود مرطوب کننده و ضد آفتاب داشته باشید تا پس از خارج کردن کودک از آب آن را روی پوست فرزند خود بمالید. این امر ضمن رطوبت رسانی پوست لطیف کودکان را در برابر آسیب رساننده‌های خارجی به خصوص نور آفتاب محافظت می‌کند.

مرطوب کننده پوست کودک

زمان استفاده و نوع مرطوب کننده در جلوگیری و یا درمان خشکی پوست کودک اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل باید بعد از این که کودک و یا نوزاد از حمام خارج شده حتماً روی پوست وی از مرطوب کننده مناسب پوست کودک استفاده شود. به علاوه این کار ضمن حفظ رطوبت، شادابی و سلامت پوست کودک را نیز حفظ خواهد کرد.

دستگاه بخور

در صورتی که محل زندگی شما بسیار سرد بوده و هوا سرد و خشک است، بهتر است از دستگاه بخور در یک محوطه بزرگ استفاده کرده و با این کار رطوبت محیط را برای خود و کودکتان حفظ کنید. استفاده از مرطوب کننده‌های حاوی کلد کرم که رطوبت پوست را برای مدت زمان بیشتری حفظ کرده و نقش تغذیه کننده نیز دارد در این مواقع بسیار مؤثر خواهد بود.

دستکش

همیشه در هوای سرد از دستکش‌های معمولی و یا پشمی روی دست کودک و یا نوزاد خود استفاده کرده و با این کار نه تنها به گرم ماندن آن‌ها کمک کنید بلکه از خشک شدن پوستشان نیز جلوگیری کنید.

روغن زدن و ماساژ دادن

استفاده از روغن بچه ضمن افزایش ارتباط عاطفی بین والدین و افزایش آرامش کودک به لطافت و حفظ رطوبت پوست کودکان کمک می‌کند. روغن بچه موستلا با ساختاری طبیعی و گیاهی و رایحه دلپذیر بهترین انتخاب در این زمینه است.

تمام این عوامل می‌تواند به جلوگیری از خشک شدن پوست فرزند دلبند شما کمک کرده و رطوبت و زیبایی پوست آن‌ها را بیشتر حفظ کند.

نظر شما چیست؟