با بالا رفتن سن و سرعت و کیفیت تولید الاستین و کلاژن در لایه درم پوست به طرز چشمگیری کاهش می‌باید. کلاژن باعث حفظ حالت کشسانی و قوام پوست می‌شود. بسیاری از افراد و به خصوص خانم‌ها از این تغییر خوشحال نبوده و خواهان برطرف کردن چین و چروک و به تعویق انداختن روند پیری با استفاده از محصولات ضد چروک و ضد پیری پوست هستند. اما رعایت چند نکته در این زمینه، برای مصرف کنندگان این دسته از محصولات ضروری است.

کسانی که از کرم‌های ضد چروک دور چشم استفاده می‌کنند، بهتر است این کرم را دو بار در روز استفاده کنند. در صورت امکان از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که علاوه بر رطوبت رسانی، ضد چین و چروک بوده و پایه طبیعی و گیاهی داشته باشد.

برای استفاده از کرم ضد چروک دور چشم، به آرامی و با انگشتان خود این کرم را برای دور چشم خود استفاده کنید. به‌صورت ضربه‌های سبک و آرام از داخل به خارج این کار ضمن افزایش جریان خون مویرگی به عملکرد بهتر محصول کمک می‌کند.

برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت توصیه می‌شود از کرم‌هایی استفاده کنید که علاوه بر مواد اولیه محرک ساخت الاستین و کلاژن، پایه طبیعی و گیاهی داشته باشد. به عنوان مثال سرامیدها و پپتیدها باعث پر شدن عمق چروک‌ها و جوان‌تر شدن پوست می‌شوند البته این عملکرد با درصد مواد در محصول مرتبط است.

بهتر است از کرم‌هایی استفاده کنید که داخل تیوپ باشند. مزیت کرم‌هایی که داخل تیوپ قرار دارند، نسبت به کرم‌های که داخل قوطی قرارگرفته این است که کمتر در معرض تماس با باکتری‌ها قرار می‌گیرند.

سعی کنید کرم‌های ضد چروک را داخل یخچال قرار دهید تا از فاسد شدن آنها جلوگیری کنید، مگر آن دسته از کرم‌ها که رطوبت یخچال برای آنها مناسب نیست (در دستورالعمل کرم نوشته شده است.)

بهترین زمان استفاده از کرم‌های ضد چروک، شب است، مخصوصاً آن دسته از کرم‌هایی که حاوی رتینوئید (یا مشتقات ویتامین A) هستند، زیرا کرم‌های حاوی رتینوئید سبب تسریع آفتاب سوختگی در برابر نور خورشید می‌شوند. اگر از این نوع کرم‌ها در طول روز استفاده می‌کنید، حتماً از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

بسیاری از این کرم‌ها برای استفاده در شب ایده آل هستند، در حالی که برای استفاده در روز بسیار سنگین هستند. استثنایی که در بین این نوع کرم‌ها وجود دارد، کرم حاوی ویتامین c است که بهترین زمان استفاده از آن در طول روز است.

سعی کنید از کرم‌های ضد چروکی استفاده کنید که هم حاوی ضد آفتاب باشند و هم حاوی ترکیبات مهم ضد چین و چروک. به خصوص برای استفاده در طول روز.

قبل از انتخاب کرم ضد چروک به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا او پوست شما را بررسی کند و بر اساس نیازهای پوستی‌تان، کرم متناسب با آن را تجویز کند. مشاوران در داروخانه‌ها نیز در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

حتماً قبل از خرید کرم‌های ضد چروک، به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید.

نظر شما چیست؟