استفاده نادرست از رژلب می‌تواند سن شما را بالاتر نشان دهد و تناسب اجزای صورت را به هم بریزد. خانم‌ها اصولاً در آرایش صورت به رژ لب علاقه خاصی دارند و قابلیت‌های این ابزار آرایشی را هم می‌دانند: افزایش جذابیت چهره، افزودن شادابی به زیبایی‌های صورت و زیباتر کردن کل آرایش. بااین‌حال، استفاده نادرست از رژلب می‌تواند زنان را پیرتر از سن طبیعی‌شان نشان بدهد و تناسب اجزای صورت را به هم بریزد. در ادامه، شما را با رایج‌ترین اشتباهات در استفاده از رژلب آشنا می‌کنیم تا بتوانید در آینده بهتر از این ابزار آرایشی کمک بگیرید.

رژ لب را روی پوست لب خشک استفاده نکنید

لب‌های خشک و پوسته‌پوسته جلوه خوبی ندارند، اما زنان از دوره میان‌سالی به بعد بیشتر با خشکی لب‌ها مواجه می‌شوند. آنان معمولاً موقع استفاده از رژ لب به خشکی لب‌ها دقت نمی‌کنند و آن را روی لب‌های خشک به کار می‌گیرند. در این وضعیت،‌ ذره‌های رژلب درون ترک‌های لب فرو می‌روند و علاوه بر ایجاد شکل نامناسب در لب‌ها، سن زنان را بیشتر به نظر می‌رسانند. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، توصیه می‌شود از لایه‌بردارهای خفیف (اسکراب) برای یکدست کردن لب‌ها و جداسازی سلول‌های مُرده پوستی استفاده کنید. اگر از محصولات مرطوب‌کننده لب نیز در ساعات مختلف روز کمک بگیرید، خشکی لب‌ها را تا حدود زیادی کنترل می‌کنید.

از پرایمر لب استفاده کنید

از ویژگی‌های مهم پرایمر لب،‌ این است که نمی‌گذارد ذرات رژلب به سمت خطوط دور دهان نفوذ کرده و پخش شوند.
بسیاری افراد که از رژ لب استفاده می‌کنند کاملاً با این معضل آشنا هستند ولی راه چاره را نمی‌دانند. استفاده از یک لایه بالم لب یا پرایمر بسیار کمک خواهد کرد.

از خط لب استفاده کنید

خط لب به شما کمک می‌کنند تا خط کاملاً مشخصی را دورتادور لب بکشید و بعد ناحیه درون خطوط را با استفاده از رژلب پُر کنید. حتی بهتر است که پُر کردن داخل خطوط را با کمک براش‌های آرایشی انجام بدهید، چون میزان دقت در عملکرد را افزایش می‌دهند و این امکان را برای شما فراهم می‌سازند که با حوصله و به‌طور تدریجی کارتان را پیش ببرید. توصیه می‌شود از خط لب همرنگ یا یک درجه تیره‌تر از رنگ رژ لب استفاده شود.

جلوی محو شدن رژ لب را بگیرید

نمایان بودن خطوط دور لب و محو شدن رنگ میان آن‌ها، یکی از مُدهای قدیمی است که امروزه جذابیتی ندارد؛ بنابراین، از ایجاد چنین حالتی روی لب‌های خودتان جلوگیری کنید. برای این‌که ماندگاری رنگ رژلب را افزایش بدهید، از براش آرایشی برای استفاده از رژلب کمک بگیرید. براش‌ها، ذرات رژلب را بهتر به درون بافت لب‌ها فرومی‌برند. اگر این کار برای بار دوم و سوم تکرار کنید، ماندگاری رنگ رژلب را به حداکثر می‌رسانید.

از رژ لب‌های همرنگ چهره استفاده نکنید

رنگ‌های خیلی کمرنگ و خنثی رژ لب چهره شما را بی‌روح کرده و توصیه می‌شود برای زیبایی چهره و شادابی از رژ لب‌های رنگ دار و یا براق استفاده کنید.

نظر شما چیست؟