برخی عادت‌ها می‌تواند تاثیرات بسیار مفیدی بر زیبایی و سلامت پوست بگذارد، عوامل زیر نکات مهمی هستند که می‌تواند در کنار محصولات آرایشی بهداشتی به سلامت و هرچه زیباتر شدن پوست کمک کند.

1- نقش رو بالشتی در زیبایی پوست

از رو بالشتی استفاده کنید که کمترین میزان سایش با پوست شما را داشته باشد و مانع ایجاد خط و خطوط بر روی پوست شود. جنس پارچه ابریشمی و یا نخی لطیف بهترین نوع پیشنهادی برای این منظور است.

2- کرم دور چشم بزنید

پوست دور چشم جزو ظریف‌ترین و نازک‌ترین پوست بدن است که خستگی، اولین خطوط چین و چروک بسیار سریع در این قسمت نمایان خواهد شد. استفاده از یک کرم دور چشم مناسب با نوع نیاز و سن در شادابی، طراوت و زیبایی پوست این منطقه می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد. البته نحوه استفاده از کرم دور چشم نیز در از بین بردن علایم خستگی و اثربخشی بیشتر محصول بسیار مهم است. توصیه می‌شود کرم را به‌صورت ضربه‌ای (ضربات سبک و ملایم) از داخل به طرف خارج بر روی استخوان گونه استفاده کنید.

3- برای صحبت کردن با موبایل از هندزفری استفاده کنید

به دلیل اینکه موبایل یکی از آلوده‌ترین وسایل شخصی است، بهتر است تا جای ممکن با صورت تماس مستقیم نداشته باشد. این تماس می‌تواند باعث ایجاد جوش و یا التهابات پوستی شود. بهتر است برای جلوگیری از این موضوع هنگام مکالمه با تلفن همراه از هندزفری استفاده کنید. و البته توصیه می‌شود تمیز کردن گوشی موبایل را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

4- از مصرف بی رویه شیرینی و مواد قندی بپرهیزید

مصرف بی رویه مواد قندی علاوه بر بر هم زدن تناسب اندام، بر روی از بین رفتن سلامت و زیبایی پوست بسیار مؤثر است. مولکول‌های قندی می‌تواند باعث تخریب ساختار الیاف کلاژن شده و باعث ایجاد چین و چروک شود.
5- مصرف سبزی و میوه تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید

غلات، نان سبوس دار، انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه سرشار از آنتی اکسیدان بوده که در شادابی و سلامت پوست بسیار مؤثر است.

گوجه فرنگی، هویج، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ‌دار، نیز رنگدانه‌هایی بنام «کاروتنوئید» دارند که باعث شادابی و طراوت پوست می‌شوند.

نظر شما چیست؟