وجود مقداری چربی برای سلامت پوست و مو، کاملا طبیعی است. برخی از افراد با معضل تولید چربی بیش از حد بر روی موهای خود دست و پنجه نرم می‌کنند. این چربی زیاد باعث بد حالت شدن، کثیف بودن مداوم و ریزش مو می‌شود که استفاده از بهترین شامپو مخصوص موهای چرب برای این افراد بهترین راه حل کنترل چربی پوست سرشان است.

اگر شما هم به دنبال کنترل و درمان پوست چرب هستید، در ادامه با همراه باشید.

پوست سر و مو چرب

غدد چربی سر به طور طبیعی، برای محافظت از موها در برابر شکنندگی وجود دارند . اما این چربی در سر برخی از افراد بیش از حد ترشح  و باعث چربی زیاد موها می‌شود. موی چرب معمولا زمینه ارثی داشته و گاهی اوقات به دلیل نوع رژیم غذایی، تغییراتی در ساختار مو ایجاد می شود. این نوع مو به دلیل چسبانده بودن، گرد و غبار و آلودگی بیشتری را جذب می کندکه وجود این آلودگی‌ها منجر به ریزش مو و اختلالات دیگری در پوست سر می‌شود. در این نوع مو به علت وجود چربی،  موها حالت نمی گیرند و در ابتدا ظاهری درخشان دارند که پس از گذشت مدتی موها کدر و مات می‌شوند. برای شستشوی مو چرب، به دلیل ترشح چربی زیاد در پوست سر و جذب آلودگی بیشتر باید از شامپو مناسب استفاده کنید

بهترین شامپو برای موهای چرب

تنوع شامپو در بازار بسیار زیاد است و تعداد زیادی از شامپوهای ایرانی و خارجی برای انواع موها وجود دارد. هر یک از این شامپوها ترکیبات خاصی دارند که باعث تفاوت کارایی و قیمت در محصولات مختلف می‌شود.
خرید شامپو مناسب موهای چرب بهترین راهکار برای کنترل چربی کف سر است. اگر  موهای چربی دارید و محبور هستد زود به زود به حمام بروید تا از شر چربی موهایتان خلاص شوید، باید شامپویی تهیه کنید که میزان چربی موها را کنترل کند. به نکات زیر در مورد شامپوی مناسب برای موهای چرب دقت کنید.

  • از خرید شامپوهای آبرسان، که روی آن‌ها از عبارات مرطوب کننده، نرم کننده و یا مناسب موهای فر استفاده شده‌است، خودداری کنید.
  • از محصولاتی که روی آن‌ها متعادل‌کننده، تقویت کننده و حجم دهنده نوشته شده باشد؛ استفاده کنید. این محصولات می‌توانند در از بین بردن چربی‌های اضافی مؤثر باشند.
  • شامپوی شفاف‌کننده می‌تواند برای افرادی که پوست سر فوق‌العاده چرب دارند، مفید باشد. با این حال نباید بیش از حد از این نوع شامپو استفاده کرد، چون ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و با خشک کردن پوست سرتان، باعث تحریک آن، تولید بیشتر سبوم و افزایش چربی مو و سر شود.

در آخر باید بدانید که علاوه‌ بر شامپوی مناسب موهای چرب، نحوه‌ی شستشوی مو نیز در تولید چربی بسیار مهم است. بنابراین موهای خود را حتی در صورت چرب بودن، بیشتر از روزی یک مرتبه نشویید و بدانید که عواملی مانند: آب داغ، خشک کردن مو با حوله و چنگ زدن  پوست سر، باعث افزایش چربی مو می‌شود.

نظر شما چیست؟