ماندگاری رنگ مو و حفظ زیبایی موهای رنگ شده، دغدغه بسیاری از افراد است و همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که بتوانند رنگ مو خود را مثل روز اول حفظ کنند. رنگ کردن مداوم مو، علاوه بر صرف هزینه زیاد، باعث آسیب مو نیز می‌شود در این مطلب اشارهٔ کوتاهی به بایدها و نبایدهای رنگ مو شده است که با رعایت آن می‌توانید رنگ موی زیباتر، درخشان تر و بادوام‌تری داشته باشید.

حفظ دوام و ماندگاری رنگ مو، بستگی به مراقبت‌های شما دارد. انجام روش صحیح شستشو و… می‌تواند ماندگاری رنگ مو را افزایش دهد.

 

انتخاب محصولات مناسب

برای آسیب کمتر موها در زمان رنگ کردن مو، لازم است هنگام خرید محصولات مثل رنگ مو، اکسیدان و… به معتبر و گیاهی بودن آن توجه کنید. همچنین پس از رنگ کردن مو، خیلی مهم است که از شامپو و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که برای موهای رنگ شده، طراحی و تولید شده‌اند چرا که محصولات دیگر برای موهای رنگ شده خیلی قوی هستند و به سرعت رنگ موها را از بین می‌برند. این محصولات بدون سولفات و حاوی روغن آرگان برای تأمین چربی سطح موها هستند.

 

از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید

طبق تحقیقات انجام شده، گرمای ناشی از ابزارهای حرارتی مثل سشوار و اتو مو باعث آسیب به مو می‌شوند و سرعت فرآیند پاک شدن رنگ مو را بالاتر می‌برند، پس اجازه دهید که موها به‌طور طبیعی خشک شوند.

 

شستشوی مو

آب داغ علاوه بر خشک کردن پوست، باعث باز شدن فولیکول‌های مو؛ و در نتیجه کاهش ماندگاری رنگ مو کاهش می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از آب ولرم یا سرد برای شستشوی مو استفاده کنید. توجه داشته باشید که تا سه روز پس از رنگ کردن مو، به دلیل نفوذ رنگ‌دانه‌ها به عمق مو؛ از شستن موی خود اجتناب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که برای دوام رنگ مو باید به آن توجه کنید، عدم شستشوی روزانه موها است. حتی اگر از شامپو مخصوص موهای رنگ شده هم استفاده می‌کنید، بهتر است از شستشوی روزانهٔ مو پرهیز کنید.

 

از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

جالب است بدانید یکی از دلایل تغییر رنگ مو، تابش مستقیم آفتاب است. اشعه‌ مضر نور خورشید نه تنها باعث انواع آسیب‌های پوستی می‌شوند، بلکه به پیاز مو آسیب رسانده و ماندگاری رنگ مو را کاهش می‌دهند؛ بنابراین توصیه می‌شود از محصولاتی استفاده کنید که از موهای شما در برابر اشعه UV نور خورشید محافظت می‌کنند.

 

از مو در برابر کلر محافظت کنید

کلر موجب تغییر رنگ موها می‌شود و علاوه بر این، تماس مکرر موهای رنگ‌شده با کلر ماندگاری رنگ مو را نیز کم می‌کند؛ بنابراین اگر اهل شنا و استخر رفتن هستید، برای حفاظت از موهایتان در مقابل کلر موجود در آب استخر حتماً قبل از رفتن به استخر، موهای خود را مرطوب کنید.

۲ نظر برای این مطلب

    • مجله سلامت و زیبایی پاسخ

      خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده

نظر شما چیست؟