آرایش شما را جذاب و زیباتر می‌کند. اما اگر ندانید چطور آرایش کنید چهره‌تان را خراب می‌کنید. کرم پودر از لوازم آرایشی است که باید از آن درست استفاده کنید. یک کرم پودر خوب پوستتان را صاف‌تر کرده و آن را بی‌عیب و نقص نشان می‌دهد. به‌هرحال این‌که یاد بگیریم چطور از آن استفاده کنیم هم به همان اندازه مهم است. به هنگام استفاده از کرم پودر موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

1- انتخاب رنگ کرم پودر متناسب با چهره

برای انتخاب رنگ کرم پودر، کمی از کرم را روی خط چانه امتحان کنید و در نور روز آن را چک کنید. اگر بدون مالیدن رنگ محو و ناپدید است و اختلاف رنگی وجود ندارد، رنگ کرم پودر برای صورتتان عالی و طبیعی است.

2- آماده سازی پوست

بعد از شستشوی پوست با شوینده متناسب با نوع پوستتان، حتماً از یک لایه کرم مرطوب کننده استفاده کنید و پنج دقیقه فرصت دهید تا جذب شود. این کار به حفظ آرایش و براق نشدن و نشست بهتر کرم پودر روی صورت بعد از چند ساعت کمک می‌کند. (در این مرحله از پرایمر هم می‌توانید کمک بگیرید که علاوه بر رطوبت رسانی پایه آرایش نیز هست.)

3- پخش صحیح کرم پودر روی صورت

حرفه‌ای ها توصیه می‌کنند اگر پوشش کم می‌خواهید کرم را با انگشتتان روی پوست پخش کنید (به‌صورت ضربه‌ای با استفاده از نوک انگشتان دست)، برای پوشش بیشتر از اسفنج، پد یا قلم‌مو استفاده کنید کرم پودر را از ناحیه T صورت (پیشانی بینی چانه) شروع و به دو طرف صورت محو کنید.

4- استفاده از کانسیلر

کانسیلر برای پوشاندن حلقه قهوه‌ای دور چشم و حفظ آرایش چشم، جزو یکی از مهم‌ترین گام‌های آرایش چشم است. در انتخاب کانسیلر دقت کنید که یک تا دو درجه از رنگ اصلی پوست روشن‌تر باشد.

5- پودر درخشان کننده (کونتورینگ)

برعکس مدل‌های قدیمی و مات نسل جدید این پودرها صورت را بی‌روح نمی‌کند پودرهای شفاف که نور را منعکس کرده و باعث درخشندگی پوست می‌شود در انتهای کار این پودر را از گونه به سمت بینی پخش کنید.

۱ نظر

نظر شما چیست؟