رنگ کردن مو از متداول‌ترین روش‌های افزایش زیبایی موها است که در اکثر مواقع اثرات نامطلوبی روی پوست سر و ساقه مو ایجاد می‌کند. خشک شدن ساقه موها و پوست سر، مات و کدر شدن تار موها، گره خوردن موها و کاهش حالت پذیری آن و آسیب‌دیدگی از رایج‌ترین مشکلات مو پس از رنگ کردن است. تمامی این عوامل، موها را در برابر آسیب‌رسان‌های خارجی و نور خورشید نیز ضعیف‌تر می‌کند، در نتیجه با گذشت زمان موجب کاهش رنگ موها پس از شستشو می‌گردد. به همین دلیل است که موهای رنگ شده به رسیدگی و مراقبت بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از شامپو مخصوص مو رنگ شده استفاده کنید که نسبت به شامپوهای معمولی برتری‌هایی دارند. این شامپوها بسیار ملایم هستند و خاصیت چربی زدایی کمتری دارند و از موهایی که بر اثر استفاده از مواد شیمیایی آسیب دیدند، محافظت بیشتری می‌کنند.

 

ویژگی‌های شامپو مخصوص موهای رنگ، هایلایت و کراتین شده

با ویژگی‌های شامپو مناسب برای موهای رنگ شده بیشتر آشنا شوید:

۱. تثبیت رنگ موها با بستن کوتیکول به روش خنثی کردن بار منفی

۲. محافظت از مو در برابر امواج UVA و UVB و سایر آسیب‌رسان‌های خارجی

۳. ترمیم‌کننده، رطوبت رسان، محافظ و آنتی اکسیدان

۴. بهبود الاستیسیته (کشسانی) و درخشندگی موها

۵. تسکین پوست سر و جلوگیری از خارش

۶. جلوگیری از ریزش، خشکی و پوسته ریزی ناشی از رنگ کردن موها

۷. پاک کننده مطلوب پوست سر به همراه اثرات نرم‌کنندگی و بازکنندگی گره مو

۸. فاقد سولفات، پارابن، دی اکسان، پلی اتوکسیلیتد گلایکول، آمین، رنگ مصنوعی، ترکیبات صابونی و هرگونه مواد اولیه تحریک‌کننده آسیب‌رسان به پوست و مو

 

نکات مهم در انتخاب بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

فاکتورهای متفاوتی در انتخاب شامپو مخصوص موهای رنگ شده اهمیت دارند، قبل از خرید این شامپوها حتماً به ترکیبات و مواد سازنده آن توجه داشته باشید.

۱. شامپو بدون سولفات: سولفات، پاک‌کننده‌ای قوی برای از بین بردن چربی و تولید کف است. به‌جز مشکلاتی که این ترکیبات برای مو و پوست سر ممکن است ایجاد کنند، باعث کمرنگ شدن رنگ مو نیز می‌شوند. حفظ چربی‌های مفید و طبیعی مو ازجمله ویژگی‌های مثبت شامپو بدون سولفات است. افرادی که دارای موهای آسیب‌پذیر و رنگ‌شده هستند نباید چربی ضروری موهای خود را از بین ببرند. وجود لایه‌ای از چربی طبیعی سبب می‌شود تا موها سالم‌تر به نظر آمده و در برابر عوامل متعددی مقاوم باشند.

۲. نرم‌کنندگی و آب‌رسانی: همیشه از شامپوهایی استفاده کنید که خاصیت نرم‌کنندگی بالایی دارند. وجود موادی که رطوبت مو را حفظ می‌کنند، باعث بهبود آب‌رسانی به مو و جلوگیری از خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شوند. وجود مقادیر بالایی از ویتامین A و D، پروتئین، شی‌باتر، روغن آرگان، ویتامین E و اسیدهای چرب در این شامپوها ضروری است، این مواد باعث می‌شوند رنگ‌دانه‌ها در مو باقی بمانند و دوام و ماندگاری رنگ را افزایش می‌دهند.

۳. توجه به نیازهای مختلف مو: زمانی که اقدام به خرید شامپو برای موهای رنگ شده می‌کنید، نیازهای دیگر موهای خود را هم در نظر داشته باشید.

۴. رایحه‌ی شامپو: یکی از نکاتی که باید هنگام خرید شامپو به آن توجه کنید، بو و رایحه شامپو است. اگر بوی شامپو را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید آن را در بین موهای خود استشمام و تحمل کنید.

خرید یک شامپو مخصوص موهای رنگ شده می‌تواند یک انتخاب عالی برای افراد با موهای رنگ، هایلایت و کراتین شده باشد. در این نوع موها، به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، چربی و رطوبت زیاد وجود ندارد.

با تحقیق و بررسی انواع برندها و شامپوها می‌توانید بهترین نوع شامپو را انتخاب نموده و به‌راحتی از آن استفاده نمایید، شامپو گیاهی Miracle بیونیج علاوه بر بدون سولفات بودن، فاقد پارابن، فاقد ترکیبات صابونی و هر نوع مواد اولیه آسیب‌رسان به پوست و مو است که می‌تواند انتخاب ایده آل برای شما باشد.

نظر شما چیست؟