حفظ زیبایی و دوام آرایش چشم‌ها در روزهای گرم کار دشواری است؛ به‌خصوص اگر بیشتر فعالیت‌هایتان بیرون از خانه است. البته در فصل گرم توصیه به استفاده کم از مواد آرایشی و با رنگ‌های طبیعی است و البته همین هم اصولی دارد که در این مطلب به نکاتی درباره نحوه آرایش در تابستان اشاره می‌کنیم.

از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

اگر بخواهید سیاهی‌ها و حلقه‌های زیر چشم همچنین لک‌های پوستی را بپوشانید بهتر است سراغ کانسیلرهای ضد آب بروید تا با عرق کردن پوست، به‌راحتی پاک نشوند، در غیر این صورت با پاک شدن کانسیلر، رنگ یکنواخت پوست نیز خراب می‌شود. یادتان باشد مواد آرایشی پودری (پنکیک) و ضد آب خیلی ترکیب خوبی نمی‌دهند و استفاده هم‌زمان آن‌ها برای آرایش در تابستان توصیه نمی‌شود.

کرم پودر خشک (پودری) استفاده کنید

کرم پودر خشک برای تابستان که معمولاً پوست کمی چرب‌تر از حالت عادی می‌شود، مناسب است و در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد چون حمل آن راحت است؛ نمی‌ریزد و شما می‌توانید آن را در کیف آرایش، همراه خودتان داشته باشید. همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون برق و درخشانی استفاده شده است که چربی اضافه پوست را جذب می‌کند. البته پنکیک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از ترشح چربی را می‌گیرد. از این پنکیک می‌توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

برای زیبایی آرایش از پودرهای برنزه استفاده کنید

برنزه کننده‌های آرایشی چندین نوع مختلف دارند؛ یکی پودری و دیگری کرمی یا ژلی که پودری بین آرایشگران طرفداران بیشتری دارد چون سریع و تقریباً بدون اشتباه است و انتخابی خوب برای پوست‌های مختلط تا چرب است.

توصیه می‌شود از یک برس کوتاه و نرم برای مالیدن این برنزه کننده‌ها درجایی که نور آفتاب به‌طور طبیعی به صورت، پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه شما می‌خورد، استفاده کنید، البته اگر پوستی خشک دارید یا اگر می‌خواهید پوستتان مرطوب به نظر برسد، از کرم آن استفاده کنید. ژل برنزه کننده رنگی صاف و یکدست به شما می‌دهد و برای پوست‌های بسیار چرب مناسب است. از انگشت یا اسفنج‌های آرایشی برای به کار بردن کرم یا ژل برنزه کننده استفاده کنید.

از سایه پودری و خط چشم ضدآب استفاده کنید.

قبل از آرایش چشم، روی پلک‌های خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می‌شود و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به‌جای سایه‌های کرمی از سایه‌های پودری استفاده کنید؛ چون سایه‌های کرمی معمولاً حاوی کرم‌های نرم‌کننده هستند و دوام زیادی ندارند. همچنین بهتر است از خط چشم‌های ژله‌ای و مایع ضد آب استفاده کنید که روی پوست پخش نمی‌شوند و مثل چسب روی پوست می‌چسبند، به‌ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولاً چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می‌شود.

مرطوب کننده‌های رنگ دار استفاده کنید

برای یکنواخت کردن رنگ پوستتان در تابستان، بهتر است از مرطوب‌کننده رنگ‌دار استفاده کنید (مثل بی‌بی یا سی‌سی کرم‌ها) که حاوی جاذب‌های محافظت‌کننده در برابر آفتاب SPF هم باشد، البته این SPF حتماً باید بالای ۲۰ بوده تا یک محافظت حداقلی را از پوست در برابر نور آفتاب به عمل آورد.

چه رنگ پودری برای تابستان مناسب است

وقتی در مورد نوع برنزه کننده تصمیم گرفتید، حالا رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید؛ روشن، متوسط یا تیره، در این مورد بر اساس اینکه چگونه به‌صورت طبیعی برنزه می‌شوید، انتخاب کنید. برای مثال اگر زیر نور خورشید، پوست شما قهوه‌ای طلایی می‌شود، رنگ برنزه متوسط برای شما بهترین است. بیشتر برنزه کننده‌هایی که رنگی طبیعی دارند، معمولاً قهوه‌ای متمایل به قرمز هستند، درست مثل پوستی که زیر آفتاب برنزه‌شده باشد. سعی کنید از برنزه کننده‌هایی که رنگشان به نارنجی می‌زند، استفاده نکنید؛ این‌ها روی هر پوستی مصنوعی به نظر می‌رسند.

از رنگ‌های تابستانی استفاده کنید

بهتر است فقط از یک رنگ به‌عنوان سایه استفاده کنید رنگ‌هایی مثل برنز، آبی، زیتونی و بنفش ارغوانی برای این فصل مناسب است. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان به‌خوبی خودشان را نشان دهند، می‌توانید با یک مداد چشم به داخل چشم رنگ دهید. سپس با استفاده از سایه‌ای قهوه‌ای و خط چشم را محو کنید. روی پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن برنز، های‌لایت زیبایی بزنید. روی گونه‌ها را هم از همین رنگ رژ گونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ شود. استفاده از برق لب‌هایی که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا کالباسی درخشش و زیبایی رژلب را روی لب‌ها، دوچندان می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از یک شاین کمی رنگ روغنی شفاف روی رژلب خود بزنید. اثر این رنگ‌های روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.

بالم لب بزنید

معمولاً تمام محصولات مربوط به لب به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که لب‌ها را در برابر خشکی محافظت کنند و مسلماً در زیبایی ظاهر آن‌ها نیز موثرند، پیشنهاد ما برای این روزهای گرم تابستان استفاده از یک بالم طبیعی و گیاهی بدون رنگ است. به یاد داشته باشید که لب‌ها به‌راحتی مثل پوست در برابر آفتاب می‌سوزند. برای این فصل رنگ صورتی مناسب است البته پیشنهاد ما این است که در این گرما بیشتر از رژهایی استفاده کنید که به رنگ طبیعی لب‌های خودتان نزدیک است.

نظر شما چیست؟