فرم صورت هر شخص منحصر به فرد بوده و با دیگران کاملاً متفاوت است. افراد زیادی هستند که تمایل دارند فرم صورت خود را برای پوشاندن عیب و ایرادات و یا تنوع تغییر دهند. مثلاً کسانی که صورت های گرد و تو پر دارند بیشتر تمایل دارند که کمی صورتشان کشیده تر نشان دهد. برای این کار دانستن تکنیک های آرایشی می تواند بسیار کارآمد باشد.

کنتراست رنگ کرم پودر

همیشه در آرایش کردن به این نکته مهم دقت کنید که رنگ های تیره به کوچک تر دیده شدن و رنگ های روشن به بزرگ تر دیده شدن خیلی زیاد کمک می کنند. به عنوان مثال اگر تمایل دارید که بینی شما کمی از حد عادی کوچک تر دیده شود باید از کرم پودر و یا سایه های به رنگ تیره استفاده کنید و اگر تمایل دارید که گونه های شما از حالت عادی پرتر و بزرگ تر دیده شوند حتماً باید از رژ گونه های به رنگ روشن استفاده کنید. مثلاً برای تیره کردن صورتتان شما می توانید از پودرها و یا کرم های برنزه که یک تا دو درجه از رنگ پوست طبیعی شما تیره تر هستند استفاده نمایید. چون از رنگ های تیره و روشن کنار هم استفاده می کنید لازم است که پایان کار با یک برس بزرگ رنگ های تیره رو روشن روی پوستتان را ترکیب کنید.

کسانی که صورت های گردی دارند بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنند که رنگ هایی با پایه صورتی دارند. این باعث می شود که گردی صورتشان گرفته شود. توصیه می شود افرادی که صورت های گرد دارند از رنگ های روشن برای آرایش صورت خود استفاده نکنند.

همیشه در آرایش کردن به این نکته مهم دقت کنید که رنگ های تیره به کوچک تر دیده شدن و رنگ های روشن به بزرگ تر دیده شدن خیلی زیاد کمک می کنند.

بلند بودن مو تا قسمت چانه باعث کشیده تر شدن صورت می شود پس کسانی که صورت گردی دارند سعی کنند موهایشان را از حد چانه کوتاه تر نکنند، مگر اینکه تا قسمت گوش ها کوتاه شود یعنی مدل پسرانه شود. به این نکته هم توجه کنید که فر کردن موها و کوتاه بودنشان برای صورت های گرد اصلاً مناسب نیست چون فر بودن مو باعث پهن تر نشان دادن صورت افراد می شود. به یاد داشته باشید که موهای صاف صورتتان را کشیده تر نشان می دهد پس همیشه سعی کنید که موهایتان را صاف و بلند نگه دارید، این کار برای کشیده تر نشان دادن صورت شما بسیار کمک کننده است. این نکته را هم فراموش نکنید که برای کمتر دیده شدن گردی صورتتان سعی کنید گردنتان را بیشتر به نمایش بگذارید. یک روش دیگر برای اینکه صورتتان از حالت گردی خارج شود این است که موهایتان را از دو طرف گوش به سمت عقب بکشید و قسمت جلوی مو را به سمت بالا حالت دهید.

پیشانی یکی دیگر از اجزای بسیار مهم صورت است که در کشیده تر نشان دادن صورت نقش مهمی دارد. باید خطوط گیجگاهی و رویشگاه های مو را با کرم پودر به رنگ برنزه، کمی تیره تر کنید با این روش کمی صورتتان کشیده تر نشان داده می شود. اگر پیشانی کوتاهی دارید موهایتان را به سمت بالا جمع کنید و اگر پیشانی بلندی دارید موهایتان را به یک سمت حالت دهید.

آرایش ابرو مناسب برای صورت های گرد

انتخاب مدل ابرو مناسب هم خیلی اهمیت دارد و باعث می شود صورتتان لاغرتر نشان داده شود. به هیچ وجه ابروهایتان را گرد نکنید چون گرد کردن ابروها باعث گرد نشان داده شدن صورت می شود. تا جایی که امکان دارد ابروهایتان را بالا ببرید و به آن ها قوس داده و حالت شکسته کنید. با این کار صورتتان کمی کشیده تر می شود.

انتخاب رژ لب برای صورت های گرد

برای آرایش لب بهتر است از رژ لب های به رنگ گرم و شاد و پر رنگ استفاده شود چون این کار باعث می شود لب های شما کمی از پهنای صورتتان کم کند.

آرایش گونه برای صورت های گرد

دقت کنید که آرایش گونه ها بسیار مهم و تأثیرگذار است. برای زدن رژ گونه بهتر است گونه ها را تو برده و با برس پهن رژ گونه را از روی برآمدگی گونه به سمت بالا تا نزدیکی چشم ها به حالت دورانی بزنید.

توجه به آرایش چشم ها

اگر چشم های درشتی دارید می توانید به مژه های بالا و پایین ریمل بزنید و نیازی هم به خط چشم ندارید ولی اگر چشم های شما درشت نیست می توانید یک خط چشم شکسته به سمت بالا بکشید. اگر از سایه های تیره به رنگ خاکستری و دودی هم استفاده کنید بسیار مناسب است.

روشن کردن مرکز صورت

برای کشیده تر نشان دادن صورت باید بیشتر توجه ها را به قسمت مرکز صورت جلب کنید. برای اینکه بتوانید توجه ها را به مرکز صورت جلب کنید باید قسمت مرکزی صورت به رنگ روشن باشد. برای این کار لازم است با پودر یا کرم رنگ روشن خود بین ابروها، روی تیغه بینی، بالای لب و مخصوصاً چال بالای لب و مرکز چانه را رنگ روشن کنید.

نظر شما چیست؟