امروزه آرایش جزء جدایی ناپذیر زندگی خانم‌ها شده است. به همین دلیل، دقت و مراقبت در انتخاب لوازم آرایش و استفاده از آنها برای زیبایی بیشتر بسیار مهم است. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که گاهی هم اجازه دهید پوست شما بدون لوازم آرایش، نفس بکشد. در ادامه، تکنیک‌هایی را بیان خواهیم کرد تا با استفاده از آنها، زیبایی‌های درون خود را افزایش داده و  بدون استفاده از هیچ‌گونه لوازم آرایشی، پوست و چهره‌ای زیبا و جذاب، داشته باشید. بنابراین سعی کنید با رعایت نکات زیر و  بدون هیچ‌گونه لوازم آرایشی، جوان و زیبا بمانید و همه جا بدرخشید.

پوست خود را با آب هیدراته کنید

صبح‌ها نوشیدن یک لیوان پر از آب، بهترین تکنیک مراقبت و رسیدگی پوست است؛ زیرا با این کار، پوست خود را آب‌رسانی خواهید کرد و بدین ترتیب، چشمان پف کرده و حلقه‌های سیاه دور چشم که ناشی از کار زیاد، کم خوابی و یا بی خوابی هستند را بهبود خواهید بخشید. پس صبح هنگام، پوست صورت خود را با یک لیوان آب، آب‌رسانی کنید تا نتیجه سریع و فوق العاده آن را مشاهده نمایید.

صورت خود را با شوینده مناسب تمیز نگه دارید

برای این که صورت شما بدون آرایش زیبا باشد، باید کاملاً پوست خود را پاک و تمیز و به دور از هرگونه گردوخاک نگه دارید. برای این منظور، صورت  خود را کاملاً با شوینده مناسب  بشویید و پاک نمایید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

پیروی از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل باعث خواهد شد که پوست شما، سالم و بی عیب و نقص بماند. خوردن غذاهایی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر به شما کمک خواهند کرد که به طور طبیعی بدرخشید. لیمو، پرتقال و سایر میوه‌ها، سبزیجات و محصولات لبنی به زیبایی شما خواهند افزود. با این مواد غذایی پوستی نرم و صاف خواهید داشت.

پوست خود را مرطوب سازید

همیشه از این امر مطمئن شوید که پوست شما مرطوب است و خشک نیست. تعداد بسیار زیادی از مرطوب کننده‌های طبیعی در بازار موجود هستند که با استفاده آنها، پوستی بانشاط و صاف و نرم خواهید داشت.

ورزش یک ضرورت است

روحیه خود را با ورزش و فعالیت‌های بدنی بالا ببرید. با ورزش، بخش‌های داخلی بدن را تقویت نمایید. ورزش همیشه به شما کمک خواهد کرد تا پوست بهتری داشته باشید. با ورزش ضربان قلب بهبود یافته و بدین ترتیب جریان خون در پوست بهتر می‌شود؛ در نتیجه پوست نفس می‌کشد و درخشش آن افزایش می‌یابد.

استرس خود را کاهش دهید

داشتن برنامه‌های کاری پرمشغله و کار زیاد، باعث شده است که روزانه استرس زیادی به ما وارد شود. امروزه اغلب انسان‌ها، در منزل یا محل کار، درگیر استرس بالایی هستند. سعی کنید تا استرس خود را از بین ببرید یا آن را کاهش دهید. می‌توانید با داشتن پیاده روی منظم، انجام حرکات یوگا، ماساژ، چشمه‌های آب معدنی و یا حتی استراحت، از استرس خود بکاهید. کاهش استرس به پوست شما کمک می‌کند تا خود را احیا کرده و بدین ترتیب، جوانی و زیبایی شما را حفظ می‌کند.

به طور طبیعی پوست خود را تمیز و پاک‌سازی نمایید

پاک کننده‌های طبیعی، منافذ داخلی و خارجی پوست را از آلودگی‌ها، باکتری‌ها، خاک و گرد و غبار پاک می‌کنند. آنها بدون هیچ آسیبی به پوست، به شما کمک خواهند کرد تا حالت طبیعی پوست خود را بازیابید. استفاده از اسکراب و لایه بردارهای طبیعی در این امر بسیار مؤثر خواهد بود.

به اندازه کافی بخوابید

داشتن یک خواب خوب و کافی (۷ تا ۸ ساعت در روز)، برای پوست یک امر ضروری محسوب می‌گردد. با خواب کافی، پوست جوان و شاداب می‌ماند. سعی کنید هنگام خواب گوشی موبایل خود را خاموش کنید تا آرام بخوابید.

از لب‌های خود مراقبت نمایید

داشتن لب‌هایی زیبا، همیشه به زیبایی پوست شما می‌افزاید. سعی کنید لب‌های خود را مرطوب نگه دارید و از ژل‌های مرطوب کننده مناسب  لب استفاده نمایید و هرگز اجازه ندهید پوست لب شما خشک شود. لب‌های خود را مرتب با آب بشویید تا تمام ذرات گرد و غبار از روی آن پاک گردند.

موی خود را بیارایید

برای اینکه پوست شما بهتر به نظر برسد و چهره بدون آرایش زیبایی داشته باشید، موی خود را فراموش نکنید. بنابراین همیشه به موی خود، مدل آن و نحوه کوتاهی مناسب آن توجه کنید و به درستی آن را بیارایید. موهایی آراسته و مرتب به درخشندگی پوست شما کمک خواهند کرد.

به چشم‌های خود توجه کنید

چشم‌ها از سلامتی و زیبایی پوست خبر می‌دهند. چشم، مژه و ابرو در زیبایی پوست بسیار مهم می‌باشند، بنابراین، آنها را همیشه مرتب و آراسته نگه دارید.

نظر شما چیست؟