زمانی که برای اولین بار از پرایمر استفاده می کنید، ممکن است متوجه تفاوت این ماده با سایر لوسیون های رایج آرایشی بشوید. پرایمر صورت چندان چرب نیست و بافتی همانند مخمل دارد. در واقع، هدف اصلی از استفاده پرایمر، صاف تر کردن، از بین بردن قرمزی صورت و بستن منافذ پوست است. از طرف دیگر، پرایمر به ماندگاری زیرسازی آرایش شما در روزهای گرم کمک می کند.

شاید باورتان نشود اما استفاده از یک پرایمر خوب قبل از زیرسازی، می تواند از صبح تا انتهای شب، آرایش چهره شما را تازه نگه دارد. البته به شرط آن که بیشتر اوقات خود را از صبح تا شب در فضای بسته و درجه حرارت مناسب سپری کنید. در این بین، اگر هم برای مدت یک ساعت تحرک زیادی داشته باشید و حسابی عرق کنید، باز هم زیرسازی آرایش شما حالت خود را به خوبی حفظ خواهد کرد.

پیشنهاد می شود در صورت استفاده از پرایمرهای خوب و درجه یک، پمپ حاوی پرایمر را دو بار فشار داده و بر روی پوست صورت بمالید. در مصرف پرایمر زیاده روی نکنید؛ اندازه یک دانه لوبیا پرایمر، برای تمامی پوست صورت کفایت می کند. بعضی از کارشناسان آرایشی توصیه می کنند برای پخش کردن پرایمر در تمامی قسمت های صورت از برس های زیرسازی استفاده کنید، تا از این طریق پرایمر کمتری مصرف شود. انتخاب نحوه مالیدن پرایمر بر روی صورت، به عهده خود شماست و در بیشتر مواقع، استفاده از انگشتان بهترین گزینه است.

لازم به ذکر است از آنجایی که از پرایمر صورت استفاده کرده اید، نیاز کمتری به زیرسازی پوست دارید. بسته به سطح پوشش زیرسازی آرایش شما، میزان پوشش قسمت های مختلف پوست با پرایمر هم متفاوت است. اگر همیشه تمامی صورت را زیرسازی می کنید، پرایمر را هم به تمامی قسمت های صورت بمالید. در واقع بهتر است بگوییم، هر کجا که زیرسازی آرایش استفاده می شود بهتر است پرایمر هم به کار رود.

همان گونه که در ابتدا هم اشاره شد، برخلاف تصور، پرایمر اصلاً ترکیبات چرب ندارد و در حقیقت برای برطرف کردن چربی ساخته شده است و به پوست صورت، حالتی صاف و مخملین می دهد. البته اگر از آن دسته بانوانی هستید که عادت ندارند هر روزه از زیرسازی آرایش استفاده کنند، ممکن است پس از استفاده از پرایمر متوجه تغییر حالت صورت خود بشوید. در نظر داشته باشید که سه لایه خیلی نازک بر روی پوست شما کشیده می شود، اول مرطوب کننده، بعد پرایمر و در نهایت هم زیرسازی آرایش؛ اگر هم اهل آرایش با پودرهای آرایشی هستید، ممکن است لایه چهارمی هم از پودر بر روی پوست صورت شما قرار گیرد. با این حساب، سعی کنید در استفاده از این مواد، تعادل را رعایت کنید تا احساس چربی یا سنگینی آرایش را در صورت خود احساس نکنید.

استفاده از پرایمر پس از ورزش بر روی صورت لزومی ندارد. پرایمر صورت بهترین گزینه برای افرادی است که پوست چرب دارند. این ماده به مات شدن چهره پس از زیرسازی آرایش، کمک می کند. از طرف دیگر، پس از انجام تمرین های ورزشی پوست صورت شما سرخ می شود و اگر صورت خود را بشویید و از مرطوب کننده و پرایمر استفاده کنید، باعث می شود پوست حالت درخشان خود را از دست بدهد.

پرایمرهایی را که در ترکیبات آن ها آب بیشتری وجود دارد و دارای سیلیکا کمتری هستند را انتخاب کنید. سیلیکا، به صافی پوست کمک می کند؛ اما از سوی دیگر، به خشکی پوست هم منجر می شود. در این جا دوباره تاکید می کنیم که مقدار کمی پرایمر را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از این که یک لایه نازک از پرایمر بر روی پوست صورت کشیده شد، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا پرایمر صورت خشک شود و سپس اقدام به زیرسازی آرایش کنید.

نظر شما چیست؟