بسیاری از افراد برای بهتر کردن کیفیت پوست صورت و یکدست و زیباتر نشان دادن آن و یا پوشاندن عیوب احتمالی پوست صورتشان از پنکیک به‌جای کرم پودر استفاده می‌کنند. استفاده از پنکیک به‌عنوان زیر ساز آرایش البته بیشتر در افراد با پوست‌های چرب رواج دارد. چراکه پنکیک به خاطر نوع بافت خود برق پوست را گرفته و مانع از مشخص شدن چربی و برق پوست می‌شود.

کرم پودر فشرده (پنکیک) برق پوست را گرفته و مانع از مشخص شدن چربی و برق پوست می‌شود بعضی می‌توانند از اسفنج خشک به‌جای اسفنج مرطوب استفاده کنند و درواقع پودرها در آخرین مرحله آرایش بر روی صورت زده می‌شود تا اگر پوست خیلی چرب باشد چربی آن را بگیرید درواقع پودر برای پوست‌های چرب مناسب است حالا این نکته بسیار مهم است که بدانید چه مقدار کرم پودر باید استفاده شود اگر اسفنج خیلی آغشته به پودر شد سعی کرده آن را کمتر کنید و بر روی پوست بمالید.

پنکیک جنسی فشرده، خشک و بسیار پودری دارد که پوشش بسیار مناسبی فراهم می‌کند و برای پوشاندن انواع لک‌ها و ناهمواری‌های پوست مثل جای جوش‌های قدیمی، جوش‌هایی عصبی، ناگهان روی پوست شما ظاهر می‌شوند و حتی جای زخم‌های احتمالی، راه‌حل بسیار مناسبی است. پنکیک‌ها به خاطر نحوه پوششی که ایجاد می‌کند، برای افراد با پوست‌های بسیار چرب هم ایده‌‌آل محسوب می‌شود؛ زیرا در برابر گرما و یا تعریق هم تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. درواقع افراد با پوست چرب همیشه از این موضوع ممکن است شکایت داشته باشند که بعد از مدتی به‌خصوص در فصول گرم سال کرم پودر روی صورت آن‌ها محو می‌شود و یا با تعریق از بین می‌رود و ظاهر نامناسبی را فراهم میاورد که با استفاده از پنکیک این مشکل حل خواهد شد.

  • موهایتان را با تل و یا روسری کاملاً به عقب کشیده و جمع کنید صورت و گردن را پاک‌کرده و سپس مرطوب‌کننده بزنید 5 دقیقه صبر کنید تا مرطوب‌کننده کاملاً جذب پوستتان شود.
  • اسفنج را با ملایمت داخل کرم پودر بزنید اگر از کرم پودر فشرده یا همان پنکیک استفاده می‌کنید پس باید اسفنج مرطوب شود آب اضافه اسفنج را بگیرید بعد استفاده کنید اگر بخواهید چهره طبیعی‌تر دیده شود اسفنج را مرطوب کنید ولی اگر بخواهید آرایشتان قوی‌تر و مشخص‌تر نمایان شود اسفنج را به‌صورت خشک آغشته به کرم پودر (پنکیک) کرده سپس استفاده کنید.
  • ابتدا مناطق و نواحی وسیع‌تر را با ملایمت بپوشانید (گونه‌ها و پیشانی و ناحیه T مانند صورت) همیشه رنگی را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ زمینه‌ی پوست باشد.
  • فک و گردن را کاملاً با کرم پودر بپوشانید، به‌طوری‌که هیچ خطی نیفتد و یکدست و طبیعی دیده شود.
  • دقت کنید که نزدیک خطوط رویش مو نروید. در آخر تمام‌صورت را خوب نگاه کنید تا کاملاً پوشانده شده باشد خصوصاً روی جوش‌ها و لک‌ها را با پوشاننده لک خوب بپوشانید.

اثر نهایی استفاده از پنکیک در آرایش

پوشانندگی بدون برق ایجاد یک تأثیر طبیعی می‌کند و مانع از به وجود آمدن یک چهره براق خواهد شد.

نظر شما چیست؟