کرم پودر مهم‌ترین گام در آرایش صورت شماست. با استفاده از یک کرم پودر خوب به‌راحتی می‌توانید جوش‌ها و لکه‌های پوستی‌تان را بپوشانید. این محصول آرایشی می‌تواند به راحتی عیوب صورت شما را برطرف کرده و به پوست شما شادابی و طراوت خاصی ببخشد. مخصوصاً زمانی که از بی خوابی رنج می‌برید یک کرم پودر خوب می‌تواند چهره خسته شما را به یک صورت شاداب تبدیل کند.

چه نقاطی را باید کرم پودر بزنیم؟

حلقه‌های تیره زیر چشم و جوش‌ها و لک ها و اصولاً جهت یکنواخت سازی رنگ چهره

چگونه این کار را انجام دهیم؟

  1. ابتدا با یک کرم روشن مخصوص زیر چشم (کانسیلر) تیرگی و کبودی زیر چشم را بپوشانید؛ این ماده آرایشی با قدرت پوشانندگی بالا بعد از مدت کوتاهی پوستی صاف و هموار از خودش به جای بگذارد.
  2. از یک برس مخصوص کرم پودر یا از نوک انگشتتان برای زدن کرم پودر در نقاطی از پوست‌تان که نازک است استفاده کنید. مطمئن شوید که خوب آن را پخش کرده‌اید.
  3. کنار خط ابرو و گوشه چشم‌تان را نیز با دقت کرم بزنید. (در این مرحله باید خیلی دقت کنید؛ مراقب باشید کرم داخل چشم‌تان نرود.)
  4. اگر بعد از زدن کرم فکر می‌کنید باز هم دور چشم‌تان تیره است یک بار دیگر آن ناحیه را کانسیلر بزنید.
  5. برای داشتن دوام بیشتر کرم پودر، کمی پنکیک روی صورتتان بزنید و برای کنار چشمان‌تان از یک برس مخصوص استفاده کنید تا پودر داخل چشمانتان نرود.

چه نقاطی را باید با شیوه کانسیلر بپوشانیم؟

لکه‌های صورت

چگونه این کار را انجام دهیم؟

  1. برای داشتن یک آرایش زیبا و البته طبیعی ابتدا روی پوست تمیز خود از یک کرم و یا لوسیون استفاده کنید. با این روش کرم پودر بهتر بر روی صورت شما قرار خواهد گرفت.
  2. برس کرم پودر را بردارید،‌ تمام صورت خود را با استفاده از این برس کرم پودر بزنید، مطمئن شوید که کرم روی صورت شما نشسته است.
  3. کمی پودر بردارید و برای ثابت کردن کرم پودرتان از آن استفاده کنید.

کانسیلر به کمک شما می‌آید

جای زخم و چروک‌های صورت

چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

ابتدا مطمئن شوید که آیا می‌توانید کاملاً جای زخم را روی صورتتان بپوشانید یا خیر. اگر نتوانستید صد در صد آن را از نظر پنهان کنید می‌توانید با استفاده از یک کرم پودر خوب آن را کمرنگ‌تر و نامشخص‌تر کنید.

در آخر نیز از یک پنکیک برای ثابت کردن کرم پودر روی صورتتان استفاده کنید.

چروک‌های صورت

چگونه آن را بپوشانم؟

با استفاده از یک کرم با غلظت بالا و کرم پودری خوب و قوی می‌توانید صورتی صاف و یکدست داشته باشید.

  1. از کرم پودرهای مایع استفاده کنید.
  2. به گونه‌هایتان رژ گونه بزنید. حتی اگر گونه‌هایتان چروک دارد باز هم می‌توانید از یک رژ گونه کمرنگ استفاده کنید.
  3. اگر اطراف لب‌هایتان خطوطی دارید، آن ناحیه را همواره مرطوب نگاه دارید. از یک پماد مخصوص چروک دور لب استفاده کنید، ولی سعی نکنید که آن خطوط را با کرم پودر بپوشانید. در عوض یک رژلب مایع کرم مانند بردارید و با یک خط لب زیبا و کمرنگ خط لب‌تان را برجسته کنید.

نظر شما چیست؟