یکی از روش‌های مرسوم و زیبای آرایشی، برجسته نشان دادن لب با استفاده از رژ لب یا ماتیک است. در این مقاله مجله سلامت و زندگی جهان گستر به چند روش به‌کارگیری رژ لب و نکاتی درباره آن اشاره می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1- اگر لب‌های برجسته و گوشتی ندارید، از رنگ‌های خیلی روشن استفاده کنید تا لب‌های شما را پر و برجسته نشان دهد.

2- قبل از استفاده از رژ، بهتر است که از بالم لب‌هایی حاوی ویتامین E استفاده کنید. این کار باعث مرطوب شدن و تغذیه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن لب جلوگیری می‌کند.

3- برای اینکه دوام رژتان افزایش یابد پس از زدن لایه اول رژ یک یا دو لایه دستمال روی لبتان بگذارید، دوباره رژ بزنید و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذارید. به این ترتیب چربی رژ گرفته شده و رنگ‌دانه‌ها و موم آن باقی می‌ماند.

4- اگر بالای چهل سال سن دارید. پیشنهاد ما این است که از رژهای مات استفاده نکنید. لبان شما با کمی درخشش زیباتر جلوه می‌کنند. همیشه از برق لب استفاده کنید تا رژتان دوام بهتری داشته باشد.

5- از رژهای کهنه استفاده نکنید چون باعث پوسته شدن لبانتان خواهد شد.

6- برق لبتان را روی رژ لب یا به تنهایی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برق لب باعث برجستگی و پر جلوه کردن لبانتان می‌شود.

7- اگر لبان پر و برجسته‌ای دارید از برق لب کمتر استفاده کنید.

8- برای خوش‌فرم کردن لب‌ها قبل و بعد از زدن رژ خط لب بزنید.

9- هرگز از رژ و خط لب با رنگ‌های متضاد استفاده نکنید.

10- هنگام زدن رژ، ابتدا لبانتان را با خط لب رنگ کنید و به‌این‌ترتیب لایه دوم رژی که می‌زنید دوام بیشتری خواهد داشت.

11- توجه داشته باشید که رنگ‌های مات و بسیار تیره لب‌های نازک را نازک‌تر نشان می‌دهند.

12- برعکس چیزی که اکثر خانم‌ها فکر می‌کنند، هرکسی می‌تواند رژ قرمز بزند. کلید این کار این است که طیف درست این رنگ را انتخاب کنید که با باقی آرایش شما هماهنگی داشته باشد: اگر پوستتان روشن است و زمینه صورتی دارد: از رنگ قرمز روشن با ته زمینه صورتی یا آبی و یا قرمز خالص استفاده کنید. اگر پوستتان زمینه زرد دارد: از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمزهایی که ته زمینه آبی دارند پرهیز کنید. اگر پوستتان زمینه زیتونی دارد: از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه‌ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید. اگر پوست تیره با زمینه صورتی دارید: از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنجی یا هلویی دارد بپرهیزید. اگر پوست تیره با زمینه زرد دارید: از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمز با ته زمینه آبی پرهیز کنید. برای هر رنگ پوستی: برای نتیجه بهتر از قرمزی استفاده کنید که زمینه قهوه‌ای داشته باشد. چون قهوه‌ای یک سایه خنثی است، قرمزی که زمینه قهوه‌ای داشته باشد با هر پوستی سازگار است.

13- رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیک‌تر است.

14- اگر احساس می‌کنید که رژلبتان از آنچه می‌خواهید روشن‌تر به نظر می‌رسد. قبل از زدن رژ، لبانتان را با مداد لبی چند درجه تیره‌تر رنگ کنید. یا اینکه از برق لب تیره‌تری بر روی رژتان استفاده کنید.

نظر شما چیست؟