اسکراب صورت، سلول‌های مرده را از سطح پوست زدوده و آلودگی‌ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را نرم و لطیف و درخشان می‌کند.با اسکراب و زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست، محصولات مراقبتی بعدی بهتر و بیشتر اثر خواهد کرد. به اسکراب به دید گام درمانی مراقبت از پوست نگاه کنید گام مهمی که باید با برنامه و دقت انجام شود. اگر از این محصولات به‌صورت افراطی و خشن استفاده شود باعث خراش و آسیب به پوست خواهد شد. بهترین زمان استفاده از اسکراب داخل حمام است که پوست مستعد پاک‌سازی مکانیکی است.

از اسکراب‌ها فقط یک یا دو بار در هفته استفاده نمایید و همیشه بعد از لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست، از کرم ضد آفتاب در طول روز استفاده نمایید زیرا پوست حساس شده و ممکن است نسبت به نور واکنش نشان خواهد داد.
اسکراب صورت، پوست را زیبا و شاداب کرده و درخششی خاص به آن می‌بخشد، با این کار سلول‌های مرده‌ای که روی سطح پوست است از بین رفته و زمینه را برای جایگزینی و بازسازی سلول‌های جدید آماده می‌کند. اسکراب‌کردن با عنوان لایه‌برداری مکانیکی از صورت هم شناخته می‌شود. لایه‌برداری از پوست فرایندی بسیار ساده است و اگر با دقت صورت پذیرد، هیچ آسیبی به پوست نمی‌رساند. این مقاله به توصیف روش استفاده از اسکراب می‌پردازد.

همیشه اسکراب‌های مناسب با پوست خود را انتخاب کنید. اگر پوستی خشک یا نرمال دارید اسکراب ملایم و سبک هر دوهفته‌ای یک بار و اگر پوست مختلط و چرب دارید اسکراب با قدرت لایه‌برداری و پاک‌کنندگی عمقی‌تر نیاز دارید و بهتر است به‌صورت هفتگی از آن استفاده کنید.

توصیه می‌شود که اسکراب خود را در حمام نزدیک دوش یا وان بگذارید. فقط در این صورت فراموش نمی‌کنید که از آن استفاده کنید و در نتیجه درخشش پوستتان هم حفظ خواهد شد.

ابتدا پوست خود را مرطوب کنید، محصول را به پوست بمالید و پوست خود را به‌آرامی ماساژ دهید. کل صورت، گردن و بالای سینه‌ها را با اسکراب ماساژ دهید. از ماساژ دادن خشن و با فشار، جدا خودداری کنید و مراقب باشید که اسکراب به اطراف چشم‌ها مالیده نشود. نقاطی از صورت که می‌توان کمی محکم‌تر ماساژ داد مثل پیشانی، بینی و چانه می‌باشند نقاط مستعد جوش‌های سرسیاه است.

هنگام مالیدن اسکراب به بالا و بین سینه‌ها، باید محتاطانه عمل کنید زیرا پوست آن نقطه از بدن بسیار حساس و ظریف است. بعد از حدود 5 دقیقه ماساژ صورت خود را با آب ولرم متمایل به سرد بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد از پوست شما پاک شده است؛ هنگامی‌که تمامی مواد کاملاً شسته شود، پوستی لطیف و نرم خواهید داشت.

پوست خود را خشک کنید. پوست خود را با حوله‌ای نرم، در کمال ملایمت خشک کنید و با محصولاتی که روزانه برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، ادامه دهید. انتخاب رطوبت رسان و تغذیه‌کننده و ضد چین‌وچروک بعد از اسکراب‌ها توصیه می‌شود از محصولات با پایه طبیعی و گیاهی بوده و ضمن مراقبت از پوست کمترین آسیب را وارد کند.

نظر شما چیست؟