ادرار سوختگی از مشکلاتی است که نوزادان با آن درگیر می‌شوند و باعث بی‌قراری نوزاد شده و آرامش او را سلب می‌کند. قرمزی و بثورات منطقه پوشک کودک عبارت است از یک نوع حساسیت حاد و گذرا که در آن پوست نواحی اندام تناسلی، مقعد و شکم منطقه پوشک دچار ضایعه می‌شوند. ناحیه درگیر قرمز – دردناک و می‌تواند با پوسته ریزی، خارش، جوش، تاول و سایر آسیب‌های شدید پوستی همراه باشد که همه اینها آسایش و آرامش را از کودک سلب کرده و بچه بی‌قرار می‌شود.

از شروع استفاده غذای کمکی کودکان بیشتر درگیر این ضایعه خواهند شد. یکی از شایع‌ترین عوارض ادرار سوختگی، عفونت‌های باکتریایی و قارچی منطقه پوشک است که آنهم از رطوبت، گرما و قلیایی بودن محیط، ناشی می‌شود که می‌تواند عوارض بسیار جدی را به دنبال داشته باشد.

علل ایجاد کننده:

ادرار سوختگی معمولاً در اثر تحریک پوست ناشی از مواد موجود در ادرار یا مدفوع ایجاد می‌شود ولی گاها ممکن است به علت حساسیت به خود مواد تشکیل دهنده پوشک ویا شوینده مورد استفاده برای شستن باشد. آب و هوای گرم و مرطوب، سابقه فامیلی حساسیت پوستی، شستن ناکافی پوشک، دیر عوض کردن پوشک، محکم بستن کهنه بچه از عوامل تشدید کننده است.

پیشگیری:

موضع را تمیز و خشک نگاه دارید، کهنه یا پوشک خیس نوزاد را هرچه سریع‌تر تعویض کنید، پس از هر بار دفع ادرار یا مدفوع، موضع را با آب شسته، به خوبی آبکشی کنید. البته شستشوی مکرر با آب می‌تواند به خشک‌تر شدن پوست کودک کمک کرده به همین منظور توصیه می‌شود از فیزیو ب ب موستلا به منظور پاک کردن منطقه مورد نظر استفاده کنید. در مورد این محصول بیشتر بدانید.

سپس موضع را به خوبی خشک کرده و اجازه دهید تا قبل از بستن مجدد کمی هوا بخورد. توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از ایجاد ادرار سوختگی قبل از بستن مجدد پوشک یک لایه از کرم 123 ویتامین بریر موستلا استفاده کنید. این محصول ضمن پیشگیری، در تسکین و ترمیم ادرار سوختگی نقش درمانی به سزایی را ایجاد می‌کند.

از نرم کننده‌های مخصوص کودکان برای لباس کودکان استفاده کنید محصولات مربوط به می‌توانند باعث تحریک و سوختگی پوست حساس شوند. از سفت بستن پوشک جدا خودداری کنید. زمانی که کودک شما دچار التهاب پوست است از شستشوی ناحیه مبتلا با شوینده‌های معطر و صابون اجتناب کنید زیرا الکل و عطر این محصولات می‌تواند پوست کودک را تحریک کرده و بیماری را بدتر و یا طولانی‌تر کند. شوینده مخصوص کودکان و انتخاب برند طبیعی و گیاهی بسیار مهم است، ما برند طبیعی موستلا را با بیش از 60 سال سابقه به شما معرفی می‌کنیم.

درمان

مهم‌ترین عامل در درمان این بثورات خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه است. همیشه پیشگیری از به وجود آمدن ادرار سوختگی بسیار مهم‌تر از درمان است اما در صورت به وجود آمدن، استفاده از محصولات مخصوص کودکان، با پایه طبیعی و فاقد کورتون بسیار تاکید می‌شود. کرم 123 ویتامین بریر موستلا بهترین انتخاب است.

نظر شما چیست؟