با این 9 تکنیک، بدون نگرانی به نور محیط و زاویه عکس، همیشه آرایش مناسبی برای عکاسی خواهید داشت. در ادامه با مجله سلامت و زیبایی جهان گستر همراه باشید تا این تکنیک‌ها را با هم بررسی کنیم.

آماده سازی پوست

بعد از شستشوی صورت با شوینده مناسب نوع پوست خود حتماً از یک کرم مرطوب کننده سبک استفاده کنید این کار ضمن آماده سازی پوست به بادوام شدن آرایش شما کمک خواهد کرد.

رنگ کرم پودر را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید

اگر کرم پودرتان خیلی کمرنگ باشد در هنگام فلاش زدن عکس‌ها رنگ پریده به نظر می‌آیید. و اگر خیلی تیره باشد کمی تیره به نظر می‌رسید. طبق این فرمول باید به دنبال رنگی باشید که پوشانندگی ملایم تا متوسطی را داشته باشد. اگر صورتتان چرب است با یک پودر بی رنگ ناحیه T (بالای ابروها روی پیشانی و روی بینی) صورت را ابتدا بپوشانید.

کانسیلر گام مهم آرایش چشم

استفاده از کانسیلر با اختلاف رنگ یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودر برای پوشاندن حلقه قهوه‌ای دور چشم و برطرف کردن علایم کم خوابی و خستگی می‌تواند در آرایش صورت بسیار مؤثر باشد. استفاده از کانسیلر به ثبات آرایش چشم کمک می‌کند.

چشم‌هایی درخشان و شفاف

به راستی هر چه چشم‌های شما شفاف‌تر باشد سایر اجزای صورت شما نیز روشن‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید زیباتر به نظر بیایید آرایش دودی چشم را فراموش کنید. در عوض از یک سایه رنگ پوست روی پلک‌ها بزنید. سپس با یک مداد قهوه‌ای تیره یا مشکی ملایم روی یک سوم انتهایی مژه‌های پلک بالا بکشید. (خط زیر چشم را به کل فراموش کنید. کشیدن خط چشم پلک پایین چشمان شما را ریزتر نشان می‌دهد.) کا را با فر مژه و زدن دو لایه ریمل برای درشت‌تر و روشن‌تر شدن چشم‌ها تمام کنید.

استفاده از سایه رنگ روشن و کونتورینگ

مهم‌ترین راز در داشتن یک پوست فتوژنیک استفاده از سایه‌هاست. اثر روشن کننده فلش را با استفاده از یک سایه مرواریدی یا روشن کننده روی استخوان گونه، پایین پل بینی و گوشه‌های داخلی چشم خنثی کنید. فقط مراقب باشید که زیاده روی نکنید استفاده از سایه‌های براق به میزان زیاد می‌تواند در عکس‌ها مانند لایه چربی ظاهر شود.

ابروها فراموش نشود

ابروها جز اصلی‌ترین عضو چهره شما هستند. مداد یا سایه ابرویی انتخاب کنید که کمی از رنگ ابروهای شما تیره‌تر است (چون ابروها در عکس روشن‌تر از آنچه هستند ظاهر می‌شوند) و از خط‌های کوچک و ملایم برای پر کردن جاهای خالی ابروها استفاده کرده حتماً محو کنید.

فرم دهی صورت با رژ گونه

اگر چه با استفاده از فرم دهی‌های مشخصی می‌توانید مدل صورت خود را تا حدی تغییر دهید اما بدانید که امکان اشتباه در این روش زیاد است. یک روش ساده و اثبات شده برای فرم دهی گونه‌ها با استفاده از رژ گونه این است که رژ گونه را روی قسمت خالی گونه خود کشیده و سپس آن را به سمت بالا و رو به استخوان گونه پخش کنید.

رژ لب قرمز بزنید

اگر چه رژلب تیره این روزها خیلی مد شده است اما متاسفانه این رنگ‌ها لب‌های شما را باریک‌تر نشان می‌دهد برای داشتن عکسی بهتر از رنگ‌های روشن‌تر مثل قرمز آلبالویی استفاده کنید و کمی برق لب به میانه لب پایین خود بزنید تا لب‌ها را برجسته‌تر نشان دهید.

نظر شما چیست؟