هر نوع پوستی در طول سال نیاز به مرطوب کننده مناسب دارد. حفظ رطوبت پوست موجب می‌شود که پوست شاداب‌تر و جوان‌تر بماند. در اینجا به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

۱- در حمام از آب خیلی داغ استفاده نکنید. این کار به لایه طبیعی چربی پوست آسیب رسانده و باعث خشک‌تر شدن پوست شما می‌شود. توصیه می‌کنیم مدت زمان دوش و حمام روزانه خود را به ۵ تا ۱۰ دقیقه محدود کرده و در آخر با شوک آب سرد به پایان برسانید. این کار به خصوص در تابستان ضمن شاداب سازی پوست باعث سفتی و قوام پوست و بسته شدن منافذ باز نیز می‌شود.

۲- از یک پاک کننده بدن ملایم و یا ژل همراه با مرطوب کننده مخصوص حمام استفاده کنید. به جای استفاده از پاک کننده‌های قوی، از پاک کننده‌های بدون بو، بدون صابون، و یا با صابون خیلی کم استفاده کنید. نوع گیاهی بهترین نوع شوینده‌های بدن است.

۳- بعد از حمام هنگامی که هنوز بدنتان مرطوب است از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. بعد از حمام و یا شستن دست و صورت، بدن و دست و صورت خود را به آرامی با استفاده از حوله به نحوی خشک کنید (به‌صورت پرسی) که هنوز مقداری مرطوب باشد. استفاده از لوسیون بدن در این زمان بسیار مناسب است. محصولی مثل لوسیون بدن اناگرین و یا لوسیون بایوسکرین محصولاتی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای رطوب‌رسانی به پوست خود استفاده کنید.

ویژگی‌های یک مرطوب کننده

به محتویات مرطوب کننده خود دقت کنید. مرطوب کننده‌های حاوی سرامیدها (Ceramides) با تقویت سیمان بین سلولی مانع از تبخیر رطوبت شده و برای مدت طولانی‌تر پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد. هیالورونیک اسید از جمله مواد اولیه تشکیل دهنده مهم رطوبت رسان‌های عمقی است که ضمن رطوبت رسانی عمقی پوست را برای مدت طولانی مرطوب نگه می‌دارد.

سعی کنید که در طول روز از ضد آفتاب‌ها برای تمامی نقاط بدن که در معرض تابش خورشید هستند، استفاده کنید. ضد آفتابی را انتخاب کنید که روی لیبل آن برای SPF عدد ۳۰ و یا بیشتر، نوشته شده باشد.

نظر شما چیست؟