رنگ موی مناسب رنگ پوست شما رنگی خواهد بود که سن شما را بالا نبرد و زیبایی و جوانی شما را حفظ کند. انتخاب رنگ موی مناسب با چهره جزو فوت و فن های آرایشگری است که شما هم می توانید آنها را بدانید.

رنگ موی مناسب با رنگ پوست های تیره و روشن

کدام یک از رنگ‌های کاتالوگ برای رنگ پوست شما مناسب است؟ رنگ پوستتان روشن است یا تیره؟ اگر برای شما هم پیش آمده که موهایتان را رنگ کرده اید و از نتیجه راضی نبوده اید ایراد از رنگ مو و آرایشگر نیست بلکه ندانستن تن رنگ پوست شما زیبایی رنگ موهایتان را به هم زده است. در هنگام انتخاب رنگ مو، در نظر گرفتن رنگ چشم و رنگ پوست نیز مهم است! انتخاب یک رنگ موی نامناسب می تواند چندین سال به سن واقعی شما اضافه کند. بنابراین مهم است که یک آرایشگر خوب پیدا کنید تا به شما کمک کند با توجه به رنگ پوست و چشمتان بهترین رنگ مو را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ موی مناسب

رنگ های مو یا گرم هستند یا سرد. بنابراین شما باید رنگ مویتان را با رنگ زمینه ی پوستتان هماهنگ کنید. یک راه برای تعیین رنگ زمینه ی پوستتان این است که در زیر نور خورشید یا نور هالوژن که رنگ درست تری را نشان می دهد، به رگ های مچ دستتان نگاه کنید. اگر آنها آبی هستند، پس رنگ زمینه ی پوستتان سرد است. اگر سبز به نظر می رسند، پس پوست شما ته رنگ گرم دارد. زنان رنگین پوست، مانند هندی ها، سیاه پوستان، خاورمیانه ای ها و آسیایی ها به طور کلی پوستشان زمینه گرم دارد. بر اساس رنگ پوستتان، گزینه های بسیاری برای رنگ مو وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

پیشنهاد می شود که افرادی با چشم های تیره، از رنگ های قهوه ای متوسط یا قرمز متوسط استفاده کنند. اگر چشم های شما فندقی، آبی یا سبز است، هر رنگی از خرمایی روشن تا بلوند متوسط عالی به نظر می رسد و اگر رنگ طبیعی موهایتان روشن است، از رنگ قهوه ای مایل به قرمز یا قرمز توت فرنگی استفاده کنید.

رنگ موی مناسب رنگ پوست گرم یا سرخ

اگر چشم های شما قهوه ای تیره، سیاه یا فندقی است، توصیه می شود که از رنگ مشکی، قهوه ای متوسط یا قهوه ای طلایی استفاده کنید. رنگ شرابی یا قهوه ای مایل به قرمز، باعث بهبود رنگ طبیعی پوستتان می شود. اگر چشم های شما فندقی، آبی یا سبز و رنگ موی طبیعی شما قهوه ای روشن تا بلوند متوسط است، هایلایت های روشن یا طلایی اضافه کنید، یا یک رنگ خرمایی متوسط گرم انتخاب کنید.اگر چشم هایتان آبی یا سبز و موهایتان به طور طبیعی بلوند است، از بلوند طلایی و سایه های خرمایی بسیار روشن استفاده کنید. رنگ های قرمز روشن و قرمز گرم نیز برای شما مناسبند.

رنگ موی مناسب پوست های روشن و تیره

رنگ پوست زیتونی

اگر رنگ چشم های شما قهوه ای است، باید از سایه رنگ های قهوه ای تیره یا خرمایی استفاده کنید. اگر چشم های شما فندقی، آبی یا سبز است، از قهوه ای روشن تا متوسط استفاده کنید. شما باید برای پوشاندن هر رنگ خاکستری، از قهوه ای شنی استفاده کنید. اگر چشم های شما آبی یا سبز هستند، این احتمال وجود دارد که در حال حاضر رنگ موهای طبیعی روشن داشته باشید، در این صورت می توانید از خرمایی روشن یا بلوند استفاده کنید.

خانم های رنگین پوست

اگر رنگ زمینه پوستتان گرم است، رنگ هایی را انتخاب کنید که یک پرده تیره تر از رنگ پوستتان بوده و ته رنگ گرم داشته باشند، مانند برنزی یا کاراملی. موهایتان را طلایی بسیار روشن نکنید، زیرا ممکن است در نهایت موهایتان نارنجی به نظر برسد. اگر رنگ زمینه پوستتان سرد است، از خاکستری روشن، رنگ های قهوه ای سرد یا کبود استفاده کنید و از رنگ های مسی، قهوه ای مایل به قرمز، یا هر نوع رنگ طلایی استفاده نکنید. بیشتر خانم های رنگین پوست، چشم های قهوه ای دارند، اما اگر چشم های شما قهوه ای نیستند، هنوز هم می توانید دستورالعمل های بالا را بکار ببرید.

رنگ پوست زرد یا خاکستری مایل به زرد

اگر چشم های تیره یا فندقی دارید، با سایه رنگ هایی از مشکی تا قهوه ای متوسط، عالی به نظر خواهید رسید. قهوه ای مایل به قرمز، شرابی یا بادمجانی نیز رنگ طبیعی پوستتان را بیشتر نمایان می کنند. اگر چشم های فندقی، آبی، یا سبز دارید، قهوه ای روشن و بلوند متوسط، عالی خواهد بود. از بلوندهای خاکستری یا شنی استفاده کنید و از رنگ های طلایی بپرهیزید. اگر چشم هایتان آبی یا سبز و مویتان به طور طبیعی بلوند است، از یک بلوند خنثی یا شنی استفاده کنید یا خرمایی روشن بدون گرمی زیاد انتخاب کنید. اگر موهای شما به طور طبیعی به قرمزی می زند، سر تسلیم فرود آورید و به سراغ رنگ های برجسته و براق نروید.

نظر شما چیست؟